20 Mart 2012 Salı

arkadaşlar !
altın 1697 nsu kıramadığı müddetçe ya da en azından 1672-1697 aralığına girmeden altın da satışlar bitti dememiz teknik olarak mümkün değil.. Tekniğe bir de çin, hindistan vb den gelen haberler destek oluyor..
ayrıca beni takip eden teknikçi arkadaşlar altın/ons - gümüş/ons , platin/ons ve euro/usd pariteleri le altın onsu aynı grafikte özdeşleştirdiğim oranlamayı bilirler bu yüzden euro/usd paritesi sat (düşüş) sinyali verdiği bir gün de ons çıkacak demek şu an için en azından 16:30 abd borsa zili çalana kadar anlamsız olacaktır.
sanki grafikler bir haber bekliyor ve sert harekete geçeceğim der gibiler...
Buna 18:45 Bernanke ya da yarın ki ABD konut satışları rakamlarının etki edebileceğini paylaşıyoruz...

değerli arkadaşlar özetle parite 1,3190 aşağısına sarkarsa eğer altın ons da düşüş görebileceğimizi unutmayalım..
takibimizi buna göre yapalım..

trene binmek için illa almak için alım yapmayalım..
KARI GÖRÜNCE DE KACANALIM..
mutlaka fırsatlar gene yakalanacaktır..
zarardan iyidir en azından

8 yorum:

  1. Değerli ekonturk, yorumlarınızı beğeniyorum yalnız bazen kapalı bir kutu oluyor. Yorumlarınızı biraz daha açık yazarsanız sevinirim. Çünkü yazdıklarınızı dikkatle diğer sitelerde de daha önce takip ediyordum. Bu konuda yer yer yazdıklarınıza göre hareket edip güzel sonuçlar aldım. Biraz daha net ifadeler bekliyorum...

    YanıtlaSil
  2. Sayın Ümit Bey, Sermayemin yarısı altında, şu an bir miktar kardayım.. Akşam sert hareketleri bekleyelim mi, Tl ye mi dönelim. Anladıgım kadarıyla düşecegini düşünüyorsunuz, doğru mu anlamışım?

    YanıtlaSil
  3. ben düşüş yönünde günlük yorumladım..
    dün ise mesela çıkış idi yorumlamam..
    bir parça kar satışlarını uygun görüyorum..
    1640 aşağısını deneyecek 1634 kırılırsa alım için şansımız olmalı.. bu da elde ki nakit ile..
    hepsini tüm olarak çıkmanızı önermiyorum ama tercih sizin...

    satışlardan sonra beklenilecek...
    daha sonra dolar-tl ya da altın uygun olan trene binilecek..
    dolar alırken onsun düşük olmasına; altın alırken doların düşük olmasına daha çok önem göstereceğiz. stratejimiz bu olsun..

    not: aşağı kırılmazsa yukarı denemesine girecek bunu artık öğrendik.. olası ters hareketlerde de bakakalmayalım..


    ama biz bugün düşüş tarafına oynuyoruz onsun... gram altıncılar dolar tl artışı ile ons 1650 lerde yatay seyretsesde küçük karları gördüler..
    zaten bu hafta ALTIN TL cilerin gülebileceği hafta idi..

    YanıtlaSil
  4. sayın adsız !
    uyarılarınız için teşekkürler.. cevabı genel ana sayfa da yazdım..
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Tşk ederim yorumunuz için, bu ters hareketler zaten insanı bitiren.. Bu gece bakalım neler olacak..

    YanıtlaSil
  6. sayın YYILDIZ !
    yukarıda ki cevap sorunuza istinadendi..
    özetle hepsini birden sat olayı çok büyük risk.. prça parça kar toplanılmalı..
    ayrıca 1639 aşağı kırılamz ise bu sefer 1670 tarafını kırmak için çabalayacağını artık hepimiz biliyoruz bu yüzdendir parça parça al sat tavsiyelerimiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. %100 Haklısınız, yavaş yavaş öğreniyoruz, ama insan doğası gereği birden al-satlar yapıyor.Geçen hafta 95 ten almıştım.. Dün bende stresi azaltmak için yarısını 96,09 dan sattım, gördüm ki bugün iyi yapmışım. Bugün 95,70 den kalan yarısını da satsam belki daha iyi olacakmış. Ama yine de dün yaptıgım, sizden öğrendiğimiz "karı görünce kaç" taktiği bugünkü düşüşe rağmen canımı pek sıkamadı. Allah razı olsun diyorum.

      Sil
  7. bu ters hareketlerde fazla canım yanmasın diye KARI GÖRÜNCE KAÇARAK kendimizi korumaya çalışalım...

    YanıtlaSil