17 Nisan 2012 Salı

17 nisan

Günaydın Arkadaşlar,
Bugün  öğle saatlerinde açıklanacak olan Almanya ZEW  verisi ve İspanya ihalesi  günün en önemli datalarından biri.
Piyasaların kararsız olması sert hareketlere işaret verirken aslında alttan alttan 24-25 nisan hazırlığı olduğunu artık herkes tahmin edebiliyordur.
Aşağı gidişat için 1639-41 destek iken
yukarı çıkış için 1659-1661 güçlü direnç olarak karşımıza çıkmaktadır.
peki yön derseniz 1649-54 üstü kapanış yapamadı dün de  bu da aşağı bir düzeltme yapabilirim sinyali vermekte.
fırsat buldukça gün içi yazmaya devam edeceğiz inşallah..
Lakin piyasa kararsız ve yataya döndüğünde özellikle alımlardan uzak durulmalı..
alıma başlanıldığında ise parça parça yapılmalı,
ayrıca her zaman elde dolar-tl-altın vb çeşitli paralardan portföy yapılmalı

Not: Hindistan 0,50 puan düşürerek faizleri %8 e indirmiş. En büyük altın tüketicilerinden olan Hindistan'da faizlerde ki bu indirimi ileri ki günlerde ons altına talebi biraz çoğaltacağından yukarı taşıyabilir. Bunu cepte bir bilgi olarak aklımızın bir yerinde tutalım
bol kazançlar,

21 yorum:

  1. ümit hocam günaydınlar,
    yön aşağı bekleyenlerden misiniz ilk etapta? yoksa yukarı mı...

    alım için kaçları beklemeliyiz?

    teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. peki yön derseniz 1649-54 üstü kapanış yapamadı dün de bu da aşağı bir düzeltme yapabilirim sinyali vermekte.

    YanıtlaSil
  3. bekledik ve kazandık sağolun, öğle arası odeme yapacaktım şimdi gramını 0,5 tl daha yukardan bozdurabiliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Halen kritik eşikte miyiz yoksa gümüşün fiyat hareketinden yukarı yükseliş başladı mı demeliyiz?

    YanıtlaSil
  5. ümit abi 60 ı aşarsa ons, kaçta alıma başlayalım ??

    YanıtlaSil
  6. Allah bereket ve bol kazançlar versin Emrah Bey ! inş. gün gelir borç batağından da kurtulursunzu sağlık olunca o da olur inşallah..

    Gümüş 31,20-31,90 altın 1640-1660 aralığını kırmak için destek ve direnç rakamlarına yönelmekte ve dikkat ederseniz 1644 den dönüyor yukarıda da 1659 dan.. şimdi gene aşağı denemesine yöneliyor Bülent Bey,
    ters bir harekette altında kalmamak için nakittekilerin beklemesi daha mantıklı..

    dolar-tl takibe alınmalı.. istisnai günler artı yarınki merkez kararı var TL için dalgalı dün..

    önce aşağı denemesi kırılıp kırılmadığı gözlenilmeli Yusuf bey ! aceleci olmak hata getirir..

    Not: unutmayalım ons sert çıkış yaparsa bu sefer dolar alırız düşükten ki ons düşünce dolardan daha çok gram altın alabilmek adına..
    bunu yazmamın sebebi tek bir şeyi alacağım ya da satacağım diye yönelmeyelim

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Ümit bey kardeşim. Sabah ilk işim siteyi açmak. Bilginizin zekatını fazlasıyla ödemeye çalıştığınızı düşünüyorum. Rabbim ilminizi arttırsın inşallah.
    Dolar hangi seviyelerden alınmalı diye sormak istiyorum. Net rakam verirseniz sevinirim. teşekkür ederim (gülşen)

    YanıtlaSil
  8. Gülşen Hanım !
    Eğer yarınki TCMB Para Politikası Kurulu kararı ve istisnai günlerine rağmen 1,7820-40 aşağı yönlü kırılmamış ise 1,7880 ne kadar toplanıp 1,81 gibi kar ile birlikte çıkılması düşünülebilir.
    Lakin 1,7820 kırıldığında 1,7640 denemesine kadar hızlı kayabilir bunu görmek gerek. olaya bu şekilde bakalım lütfen..

    ayrıca dolar aldığımız da ayrıca ons altının mümkün olduğunca yukarılarda mı ona da bakalım,
    dolar aldığımızda ons yükse ise sonra ons düşüşlerinde daha çok gram altın alabiliriz bunu da unutmayalım..
    dolar-tl artınca zaten kar onu biliyoruz.. altın ya da gümüş tarafına dikkati çekmek için paylaşımda bulunayım istedim

    YanıtlaSil
  9. Cevabınız için teşekkür ederim. % 40 TL % 20 altın ile beklemekteyim. biliyorsunuz altın alışım 96.6 ons 1686 idi.

    YanıtlaSil
  10. az once satıyordum, ilk satmayı düşündüğüm seviyeden yukarıdaydım ama daha da yukarı çıktım, Umit Bey ne dersiniz? yarını bekleyeyim mi? Şu an bankaların alışı 94,8 95 i görür müyüz?

    YanıtlaSil
  11. Emrah Bey !
    acil nakite ihtiyacınız mı var ?
    Keşke 96 larda satsaydık demeyeceğım geçmiş zaman çünkü..
    acil ise ABD açılışı ile birlikte parça parça çıkarılabilir

    YanıtlaSil
  12. keşke demeye gerek yok Umit bey, ben 90 lardan aldım 107 den sattım 102 ten aldım zaten :) 16:30 u bekle diyosunuz 18 e kadar işlem yapabiliyorum neyseki bugünparça parça tamamını çıkayım mı yoksa yarına biraz kalsın mı? esasında paraya hafta sonuna kadar ihtiyacım var. Cuma TL ye geçmiş olmam gerekiyor, nasıl bir yol izlemeliyim?

    YanıtlaSil
  13. EMRAH BeY !
    düşüş daha ağır basıyor tl gram da o da yarın ki merkezin dolara yapacağı müdahaleden kaynaklanıyor.
    eğer yarın dolar tl de düşüşler yaşanırsa altın gramı da bundan etkilenecektir.
    onsun ise cılız hareketler yaptığını görüyorsunuz..
    yarına ya da sonra ki günlere daha az parçacık konulunmalı eğer konulacaksa..
    Lakin nakit ihtiyacı olduğundan 95 üstü her zaman karlı rakam..
    aslında gramda ilk önce 94 sonra aşağısı beklediğimi dün ve sabah paylaşmıştım..

    YanıtlaSil
  14. emrah bey onsda 1649-44 aralığı kırılırsa terkedin , aksi takdirde kıramadığında yukarı 1662 i kırmak için gidecektir.. genel izleyeceğiniz yol bu olsun..
    dolar - tl bu durumda bu kısa sürede fazla değişim göstermeeycektir

    YanıtlaSil
  15. Altında Amerika açılışı yönü beklentiniz nedir?

    YanıtlaSil
  16. Ümit Bey,yorumlarınızı sürekli takip ediyorum..Çok açıklayıcı teşekkür ederiz.ama bazen sizi anlamakta zorlanıyorum.yani mesela;herşey 24/25 nisan için yapılıyor diyorsunuz ama bu toplantının altın için ne getirip ne götürebileceğini tahmin edemiyorsunuz anladığım kadarıyla...sizce altın için olumlu mu olumsuz mu biraz net yorum bekliyorum..ben 96,3 lerden aldığımı ne yapacağıma karar veremedim.zararına satıp nası olsa düşme ihtimali yüksek daha düşüğünden alırım mı desem yoksa beklesem mi?çünkü benim 102lerden de alımım var.ortalamamı düşürüyor diyerek biraz daha bekleyip yükselince mi satsam..bütün param altın olduğu için alım yapamıyorum..inanın ben bu toplantıdan fazlasıyla stres oldum..yorumlarınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  17. Sayın Adsız !
    24-25 nisan tarihini tam 5-6 hafta önce verdik .. geçmiş yazılarımızda getirisi götürüsü olası kararlar vb detaylı açıklamalar mevcut.
    daha önceden yazıldığı için ve herzaman tekrarlamamak adına 24-25 nisan diyoruz kısaca .. FED toplantısı var o tarihte biliyorsunuz ayrıca esas bomba haziran son haftası FED ile patlayabilir de d,yoruz şimdiden.. Operation twist bitişi vb sebepleri var..
    Önceki yazılarda gayet net ve açık avr aslında..
    ama 24-25 nisan düşecek ya da çıkacak demek imkansız aslında bunu istiyoruz biliyoruz ama 1690 dan satışı verdik ne için 24-25 nisan için; sonra 1610larda aldık ne için gene FED 24 nisan için; sonra daha geçen cuma 1680 de bu sefer sattık ne için gene FED için şimdi de diyoruz ki belirlediğimiz destekleri kırarsa FED için fiyatlanacakm ve aşağıdan toplayıp FED ile birlikte satacağız, aksi takdirde direnç kırılırsa bu sefer FED ekadar 1700 leri zorlayacak bulacak fiyatlanacak yani çıkacak ve kararla birlikte düşecek bu seferde..
    Analiz ve karar ve fiyatlama al sat işlemi bu şekilde yapılıyor.
    Bernanke ya da bir başkasının agzındna çıkan kelimeyi son ana kadar bilemediğimiz için yatırım kararı bu şekilde oluyor.. Ve piyasa kararları öncesi biz pozisyonumuzu alıyoruz , altın düşünce ya da çıkınca yok efendim şu oldu da düştü şu oldu da çıktı gibi karar sonrası analiz yapmıyorum..
    ayrıca her zaman belirttiğim gibi al sat işleminde strese girerek psikolojimiz bozuluyorsa lütfen kimse girmesin bu işe..
    TL DE YATIRIM ARACIDIR UNUTULMASIN..

    zararına satış yapmayın lütfen...
    kar fırsatı görünce de parça parça satın; sonra düştükçe alın..
    25 nisan da kararı net bilebilsek kararımız da doğru olur ama gelecek belirsiz; karar son dakika açıklanıyor ki o ana kadar iş işten geçiyor zaten

    YanıtlaSil
  18. Emrah bey ! düşüş olarak sabah da belirtmiştim..
    bol kazançlar

    YanıtlaSil
  19. yani siz karardan sonra düşme ihtimalini yüksek oranda düşünüyorsunuz..tavsiyelerinize uyacağım..zararımı kapatayım bir daha al sat olayına girmeyeceğim:)benden tüccar olamz öğretmen olurmuş.teşekkürler.Esra

    YanıtlaSil
  20. Hayır Esra Hanım !
    tekrar okuyun isterseniz kısa ve özetle olay şu,
    biliyorsunuz fiyatlar karar öncesi ya da sonrası fiyatlanır..
    bazen karar öncesi hayaller satın alınır ve bekleşnti dahilinde millet düşecek diye satar; ya da çıkacak diye almaya başlar ve kararı bekler karar ile birlikte kendi kararının doğru ya da yanlış olduğu kar ya da zarar olarak kendisine döner..

    bazen de piyasa karar öncesi hiçbir tepki göstermez ve kararı bekler .. yani altını olan ya da nakiti olan poisyonunu korur..

    iş bu sebeple yukarıda da dediğimzi gibi karar öncesi düşerse alacağız neden karar için fiyatlama yapıyor piyasa diye;
    ya da tam tersi baktık çıkıyor bu sefer karar öncesi saatcağız..

    YanıtlaSil
  21. anladım..sağolun..

    YanıtlaSil