4 Mayıs 2012 Cuma

Merkez bugünü istisnai gün ilan etti


Merkez bugünü istisnai gün ilan etti



Dün gelen enflasyon rakamları sonrasında Merkez Bnkası haftanın son işlem günü istisnai gün ilan etti.
Merkez Bnkası sıkılatırmanın devam edeceğini kaydettiği açıklamalar sonrasında, dün elektirk ve doğalgaz zamları sonrasında dün beklentilerin züeridne gelen enflasyon rakamları sonrasında Merkez Bankası 4'üncü kez istisnai gün ilan etti.

İlkini Aralık ayında gördüğümüz istinasi günlere bugün repo ihalesinin açılmaması ile dönülmüş oldu.

Merkez Bankası, her gün düzenli olarak açtığı miktar bazlı stardart repo ihalesini açmayarak bugünü 'İstisnai gün' ilan etti. Merkez Bankası, geçici likidite sıkışıklığını azaltmak için repo ihaleleri yapıyordu.

Merkez'in açıklaması sonrasında güne 1.76'dan başlayan dolar TL 1.77587 gerilerken sepet kur 2.05 seviyesinde.

5 yorum:

  1. Umit bey
    Merhaba bugunku tarimdisi olumsuz gelirmi sizce? Altin can yakmaya basladi biraz :((

    YanıtlaSil
  2. Vedat Bey !
    ben olumsuz veri bekliyorum tarımdışından.. sabah da paylaştığım gibi..

    bu düşüşleri de hem AB cephesinden gelen verilere hem de tarımdışı öncesi fiyatlamaya bağlıyorum..

    düşüşlerle birlikte günlük kapanışı 1624 aşağısında kapatacağınız; anlık iniş çıkışlarda bile 1610 aşağısına ineceğini düşünmüyorum..

    BU DÜŞÜŞLERİ ALIM FIRSATI OLARAK ALGILAYANLARDANIM.. Karı görünce satış yapmak kaydıyla alım seviyeleri..

    Ben altından UMUTSUZ değilim.. Düşüşleri de normal karşılıyorum şu an .. bu yüzden geçen hafta 1670li rakamların üstünü satış içintetiğe geç yorumlamamız da bu yuzdendi..

    Şu an herkes düşer gözüyle bakarken orta vade de ben 1700 lü rakamlara yaklaşacağımızı hem de hızlı birşekilde bekleyenlerdenim..

    YanıtlaSil
  3. ayrıca Vedatt bey.. siz dolarcı adamsınız :) altında ki ons da ki bu düşüş sizler için iyi bir alım fırsatı sunabilecek seviyelere geliyor..

    aynı şekilde nakitçiler içinde kısmen bu geçerli..

    YanıtlaSil
  4. Evet Umit bey dolarciyim :)) 10 senedir Yemen ettinmi tl cok bulundurmam eecevit krizi ile battim resmen o gunden bu yana dolar hep Ayrica dolar kazandigim icin de dolarci olduk ciktik. Bugunde biraz Aliis yapiyim Ben o zaman biraz dAha Ali's yapiyim ortalmama dusurmek amaci ile. Cok tesekkur ederim aciklamalariniz icin hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  5. arada altın-dolar çaprazını da unutmayalım :)

    YanıtlaSil