11 Mayıs 2012 Cuma

ons 1550-1580

şu 1580 kırılana kadar alımlardan mümkün olduğunca uzak duralım.. aceleci davranmamak da fayda var..
1580 kırılacak gibi görülüyor...
düşüş dalgası hazirana yaklaşırken ya da haziran ile birlikte bitecektir..
şimdi biraz da bekleme de kallaım..
satış yapalım mı... zararına satış mantıksız olacaktır.
Altın en az orta-uzun vadeli yatırım aracı olarak düşünelim..
iki gün önce paylaştığımız daralan üçgenin oluşması gerekiyor.. (1550-1580)
iş bu sebeple 1550-1580 arası hareketi izlenip ya seyre devam ya da alım kararı verilebilir..

1580 nin sağlam çalıştığını ve üçgenin kapanış çizgisinin de 1550 düz rakam olduğu düşünlürse 1550-1580 arasında aşağı gidiş AYI; yukarı yönelme BOĞA piyasası hakkında ipucu verecektir..

21 yorum:

  1. HOCAM BEN ZARAR KES YAPIYORUM :) DAYANAMIYORUM. BU SÜREÇTE DOLAR DAHA HAREKETLİ OLDUĞUNDAN UFAK ZARARIMI KAPATABİLECEĞİMİ DÜŞÜNÜYORUM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zarar kesi şu aşamada öneren görüşte değilim..
      düşünülse bile 1669-1672 rakamlarıdır zarar kes rakamları..
      gene de beklemeye devam daha iyi olmaz mı..
      herseyin hayırlısı olur inş.

      Sil
  2. Ümit bey; önceli yazılarınızdan takip ettiğim kadarıyla dip 1580 belirlemiştiniz sanırım.
    Şuan 1580i kırdı diyebilir miyiz ? Eğer öyleyse yeni dip 1550 olabilir diyebilir miyiz ?

    YanıtlaSil
  3. Rıdvan Bey !
    Gene 1580 destek diyorum bunda bir değişiklik yok sadece 2 gün önce 1580 de zarar kesmeyelim toplayabilir kendini daha sonra 1550-1580 aralığında yönün belirleyecek diye paylaşmıştık..

    1580 desteğini (1550-1580 aralığı üçgen bitişi) düşünüldüğünde kırıldığını düşünmüyorum..
    1580 desteğinin işlerliliğini kaybetmesi için 1669-1672 nin aşağısına sarkması gerekmekte..
    Aşağı inmiş olması anlık saatlik kırıldı anlamına gelmiyor bunu unutmayalım..
    haftalık kapanışı ya da (ptesi açılısı) 1580 üstünde tamamlarsa haftaya spekulatif hareketler ile gene sahte çıkışlar yapabilirler..
    1580 altında kapanışta ise iyice düşüşleri beklemeliyiz..

    YanıtlaSil
  4. Ümit bey günaydın
    altının dibi gördüğü noktalarda (yani 1550 gibi) gümüşe giriş yapmak sizce kısa vadede mantıklı olabilir mi?

    YanıtlaSil
  5. HOCAM BEN ZARAR KES YAPTIM VE DOLARA GEÇTİM. BU AŞAMADA ONS DÜŞERSE ZATEN DOLAR HAFİF ÇIKACAK VE KARARIN YÜZDE 10-20 SİNİ BİLE TOPARLASAM KARDIR :) DOLARDAN DEVAM EDİYORUM BEN (BAHRİ)

    YanıtlaSil
  6. bence altin 1550 yi gormeyecek, silkeleme operasyonu bu korkutma insanlari aksam 1600 olmazsa sasmam yani...

    YanıtlaSil
  7. Kademeli gümüs alımnına devam için beklemedeyim 1550 deyken altın ons sizce dolardan gümüse biraz daha sert girilebilir mi?
    Orta ve uzun vadeli düsüncesiyle...

    Saygılar,

    Thanksgodgoldsilver

    YanıtlaSil
  8. emiloji zaten şu düşüş dalgası bitsin..
    gümüşün daha hızlı prim yapacağına hepimiz şahit olacağız..
    gümüş için yukarı da (dün kıramadığı) 29,30-29,40 seviyesi var kırdığında direkt 1-2 usd ons başı prim yapacaktır..

    aşağıda ise 28,400 ons rakamı var.. eğer bu kırılırsa gümüşün olmasaı gereken yer 27,10a doğru gider mi acaba dedirtecek...
    eğer altn/gümüş ons oranına bakacak olursa altının 1570 lerde gezindiği şu saatlerde gümüşün 27 olması gerekiyordu.. gümüşün altın kadar değer kaybetmediğini görüyoruz.. (altın-gümüş kıyaslaması ile)

    28,40 al
    27 al
    olursa 26 topla git ne varsa al..

    26 aşağısı görülecek dahi olsa parça parça al sat yapacağından inan 26 aşağısını görmeden aldığın rakamlardan kar satışı imkanı sunacaktır..

    haziran ile birlikte ve sonrası bir desonbahar abd seçimleri arefesinde özetle yıl bitmeden en az 38 olacak..
    olası sok gelişmelerde 50 hatta üzeri bile mümkün ama abartıya gerek yok şimdiden..
    abartıya bile gerek yok her ons da yani 31 gram da 5 usd koysanız cebe ( ons 33-34 olması demek bu) yani 100 gram da 15 usd 1 kg da 150 usd kar demektir değil mi..
    1 kilosu şu an gümüşün 920 usd..
    her 920 usd ye min. 150 usd kar ne getirir .. bu rakam bile %15-20 kar demektir..
    ons başı 10 usd de satışta her 920 usd de 300 usd kar ki bu de %30 demektir..
    bu fırsat çoğu defa sunulmaz..
    en az gümüşte sermayenin %30-40 al ve yat yapılabilir..
    ama mutlaka yat yapılmalı belli miktar para ile

    YanıtlaSil
  9. Bahri bEy !
    hayırlı olur inş..
    zarar kes yaptınız ise acaba kaçta almıştınız..şimdi de yerine koy rakamını belirlemeniz hedef koymanız gerekmekte kendiniz ce..

    gene tekrar ediyorum zarar satışı yerine ALTINLARI BORÇ VERİN BİRİLERİNE , PATLAYCAK BOMBA ONLARDA PATLASIN.. BEN DÜŞERKEN BOZDURMA TARAFINDA HİÇ OLAMADIM NEDENSE..
    ÇÜNKÜ ALTIN ALTINDIR DİYEDİR BELKİDE

    YanıtlaSil
  10. (BAHRİ) ÜMİT BEY 93,90 DAN YÜZDE 40, 93,15DEN YÜZDE 60INI ALDIM. BİRAZDA 1,80DEN VE 1,79DAN GÜMÜŞ ALMIŞTIM. HEDEF NE ÖNERİRSİNİZ PEKİ SİZİN FİKRİNİZ NEDİR.

    YanıtlaSil
  11. VEDAT bEY'İN BELİRTTİĞİ GİBİ SİLKELEME DÜŞÜNCESİNDE ASLINDA PİYASALAR..
    LAKİN İSPANYA'DAN KORKUYORUM BEN..
    YUNANA BİR DE İSPANYA MUAAMMASI OLURSA DİYE..
    HAFTA SONU KREDİ KURULUŞLARI NOT İNDİRİMLERİNE BAŞLAMASI KORKUTUYOR BİR DE..
    1550-1580 YÖN BELİRLEME İÇİNDİR ARKADAŞLAR.. ASLINDA GRAFİKLERİ YERİNE KOYDUĞUMUZ DA 1520-1680 DİYE BİR ARALIK BİR TREND ÇİZME PEŞİNDE BİRKAÇ AYLIK.. AMA GRAFİK VE TREND OLUŞMUŞ DEĞİL DAHA ÇOK ERKEN KONUŞMAK İÇİN

    YanıtlaSil
  12. SAYIN Thanksgodgoldsilver !
    Emilojiye verdiğim cevap sizin için de geçerli..
    soru başka yönde ise yinelersenzi cevaplamaya çalışırım zaman ve fırsat buldukça

    YanıtlaSil
  13. Sayın Adsız ( Bahri bey )
    Peki aldığınız da ons ne kadardı.. Çünkü siz altından dolara geçtiniz..
    altın dan tl değil..
    bu rakam önemli bu açıdan

    YanıtlaSil
  14. Ümit bey yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  15. S.A KARDEŞİMCUNAN MÜB.ULSUN.KARDEŞİ.ŞU SAAT İTİBARİ İLE ALTIN VE GÜMÜŞ ALTIN 1,577 GÜMÜŞ 28,43 OLDU BUSEVYELERDEN BUGUNALALIMMI YOKSA PAZARTESİYİMİ BEKLEYELİM? SAYGILAR CEVABINI ACİLEN BEKLİYORUZ.

    YanıtlaSil
  16. ALDIĞIMDA ONS SANIRIM (TAM NET OLMAMAKLA BERABER) 1620-30 CİVARIYDI. GÜMÜŞÜ TAM HATIRLAYAMADIM. (BAHRİ)

    YanıtlaSil
  17. Aleykum Selam Sayın Eneser !
    bugün önemli bir veri yok aBD cephesinde gelecek..
    Ama JP MORGAN yüksek zarar açıklaması dün yapılmıştı ,, iş bu sebeple özellikle akşam ABD açılışını görmek lazım .. düşüşler bekliyoruz ama sert olması durumunda düşülerin bu altını da olumsuz etkileme gücüne sahiptir..
    Ayrıca hafta sonuna giriyoruz..
    Hafta sonunda altını çok çok çıkartacak haber ve gelişmeler beklemiyoruz.. Tam tersine Kredi derecelendirme kuruluşları gibi bazıları başta Yunan ve İspanya olmak üzere açıklama ya da fısıltılarda bulunabilirler.. bu ise zaten düşüşte olan altını iyice kararmsarlığa sokar..
    2 günlük haftasonu piyasala riçin uzun bir zaman dilimidir. bu yuzden nakitte kalmak daha mantıklıdır..
    hiç alım yapılmamıssa ancak bir parça düşünülebilir..

    YanıtlaSil
  18. Bahri Bey !
    1630 da iken aldınız diyelim
    1570 de zarar kes yaptınız (1577 de olsa banka size 1570 den en az vermiştir diye 1570 yazdım)

    1630 - 1570 = 60 usd zarar ile zarar kes yaptınız;

    1570-60 = 1510 olmalı ki zarar kes kararınız doğru yaptım deyip zararı kapatabilesiniz..

    1 ons 1630 da alındı ..
    1570 de satıldı : 60 usd zarar..
    altın 1570 aşağısına inerse amenna sorun yok.. 1510 olursa zaten zararı kapatacaksınız ama en azından 1550-1540 dan felan dönerse zararı azaltacaksınız..

    YA 1570 OLMADAN ÖRNEK BU YA GENE 1630 OLURSA YANİ ALDIĞINIZ RAKAM O ZAMAN 60 ÖNCEDEN VARDI 60 SONRADAN OLDU 120 ZARAR EDER... YERİNDE KALSA İDİNİZ NE KAR NE ZARAR İDİ..

    ZARAR KES DE DOĞRU YAPTIM , DİYEBİLMENİZ İÇİN 1510 OLMALI ONS..
    OLUR YA DA OLMAZ ONU TARTIŞMIYORUM..
    OLURSA BİLDİK; OLMAZSA BİLEMEDİK DE DEĞİL BAHİS KONUSU OLAN..
    AMA 1510 HEDEFİ İLE ALIMA YÖNELMEYE BEN CESARET EDEMİYORUM VE MANTIKLI GÖRMÜYORUM..

    1630 DA ALANLAR İÇİN BURADA DA YAZDIM MADEM STOPLOS YAPILACAK 1606-1611 VERMİŞTİK..
    YANİ ALDIĞINIZDAN 10-20 DÜŞTÜ İSE VE TREND AŞAĞI YÖNLÜ İSE ANCAK OLABİLİRDİ..

    ZARAR KES YAPARKEN ZARAR KES RAKAMI ÇOK ÖNEMLİ..
    GEÇEN DE YAZDIM
    100 USD KAYIP VARSA ZARAR KES DEMEK 100 USD DÜŞECEK BEKLENTİSİNE GİRMEK DEMEK..
    İNER YA DA İNMEZİ DEĞİL ZARAR KES VERDİĞİNİZ RAKAM KADAR DÜŞECEK OLMASI GERÇEĞİ ÖNEMLİ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAKLISINIZ ZATEN HATIRLIYORUM VE KIZIYORUM KENDİME 1610 LARDAYKEN DOLARA GEÇÇİP DOLARDA 1,80 E DAYANDIĞINDA SATSAYDIM ZARARI KAPAMIŞTIM ŞUANA KADAR VE DOLAR TEKRAR 1,76 OLMUŞTU ALACAKTIM VE ŞUAN 1,79DA SATACAKTIM. (BAHRİ)

      Sil
  19. Ümit bey bilgi paylasımınız icin tesekkurler.

    Kademeli almaya devam edeceğim dibten olmasa dahi bir sonraki yazınızda belirttiginiz gibi isin ucunda yukselince alamamakta var o yuzden su an alım yaparken daha once altından dolara gecis yaptıgım icin gram dahi arttırmıs oluyorum ve uzun sureli düsündügüm icin bu rakamlara kanaat etmem gerek bu olası 27.10 gorulurse % 10 daha girmeye karar verdim.
    Bol kazanclar...

    Thanksgod

    YanıtlaSil