26 Haziran 2012 Salı

"Elektrik neden ucuz değil?"


"Elektrik neden ucuz değil?"

Rekabet Kurumu özelleştirilen elektrik dağıtım bölgelerini yakın markaja aldı

REKABET Kurumu (RK), özelleştirilen bazı elektrik dağıtım bölgelerini, 'ucuz elektrik satışına engel' olacak biçimde, ‘rekabet ihlali'ne yol açtıkları gerekçesiyle yakın markaja aldı.
Rekabet Kurumu, elektrik dağıtım sektöründe ses getirecek ‘rekabet ihlali' tespiti için kolları sıvadı. Kurum, özelleştirilen bölgelerde bazı dağıtım şirketleri hakkında 'serbest tüketici konumundu bulunan abone ya da abone gruplarına elektrik sağlayan toptancıların faaliyetlerine engel oldukları' iddiasını araştırmak üzere işlem başlattı. Kurum, dağıtım şirketlerinin bölgelerinde, elektrik satış süreçlerinde rekabeti engelleyecek biçimde hakim durumlarını kötüye kullanıp kullanmadığını araştırıyor. İncelemenin merkezinde toptan satış şirketlerinin faaliyetleri yer aldı.'ndan lisans alan toptan satış şirketleri, serbest tüketicilere (yıllık 25 bin kilovatsaat elektrik tüketen aboneler) pazarlıkla elektrik satıyor. Tüketiciler, bu yolla daha ucuza elektrik temin edebiliyor.
Kurum, bu konuda bilgi ve belge toplamaya başladı. İlgili kurum ve kuruluşlardan konuyla ilgili bilgileri ve belgeleri istedi.

KESİNTİLER DE ARAŞTIRILIYOR

Yakın markaja alınan dağıtım bölgelerinde serbest tüketicilerin elektriklerinin de kesilmesi inceleme konusu oldu. Rekabet Kurumu, söz konusu elektrik dağıtım bölgelerinde, serbest tüketicilerin tedarikçilerini (toptan satış şirketi) değiştirmesi aşamasında (Ocak-Mart döneminde bazı toptan satış şirketlerinin faaliyetlerinin son bulması nedeniyle bu tedarikçilerin müşterisi konumunda olan serbest tüketicilerde) yaşanan elektrik kesintilerine dikkat çekerek, bu çerçevede gündeme gelen elektrik kesintilerinin nedenleri ve sonuçlarını da mercek altına aldı.

 Habertürk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder