2 Haziran 2012 Cumartesi

Kredi kartında işlemsizlik ücreti iddiası


Kredi kartında işlemsizlik ücreti iddiası


TESK Başkanı Palandöken, bazı bankaların tüketicilerin kullanmadıkları kredi kartlarından işlemsizlik ücreti aldığını iddia etti.

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken, ''Bankalarda kantarın topuzu kaçtı, hesap işletim, kredi kartı ücreti yetmedi, şimdi de (neden kartını kullanmıyorsun) cezası kesiyorlar. Kredi kartında (kırk katır mı, kırk satır mı-) dönemi başladı'' dedi.

TESK Başkanı Bendevi Palandöken, yazılı açıklamasında, hesap işletim ve kredi kartı, bankamatik kartı ve çeşitli bankacılık hizmetlerinden alınan bedelin bankalara yetmediğini ve şimdi de kartını kullanmayanlardan ücret alınmaya başlandığını kaydetti.

''Kredi kartında (kırk katır mı, kırk satır mı-) dönemi başladı'' ifadesini kullanan Palandöken, bankaların, kantarın topuzunu iyice kaçırdığını ve bu haksız uygulamanın acilen durdurulması gerektiğini bildirdi.

Bankalardan gelen telefonların dikkatle dinlenmesi gerektiğini ifade eden TESK Başkanı, açıklamasına şöyle devam etti:

''İş yaparken bankalardan gelen telefonları dikkatle dinleyemiyorsunuz. Bir de ısrarcı tutum yüzünden yanlış yaparsanız vay halinize. Ekstrelerin dikkatle incelenmesinde fayda var. Çünkü anlamadan kullanıma açtırılan kullanılmayan kartlar için her ay ekstrelerine gelecek aylık 3 lira gibi, aylık işlemsizlik ücretini de kartı kullanana kadar ödemek zorundalar.''

Son bir yılda kredi kartı toplam harcamalarının yüzde 29 arttığını da kaydeden Palandöken, tüketicinin kartla harcama yaptıkça bankaların kazandığını, ödenmeyen tutarlar için de kat kat faiz alındığını açıklamasına ekledi.

6 yorum:

  1. üstad daha önce yazmış olabilirsin ama tekrar sormak istedim..kısa süreli al-sat işlemleri dinen caiz midir? bu konuda ciddi referanslar ne söyler? ufak bi bilgi paylaşabilir misin

    YanıtlaSil
  2. Altin icin soruyosan diyanetin gorusu su sekilde: istedigin zaman bankandan altin olarak alabiliyosan caiz ama sana haftaya gel, altinlari su subeden alabilirsiniz, 100 gr dan daha az alamazsiniz vb. seyler diyorsa caiz degil. Metallerde boyle, digerleri.ise kagit.altin, yani altin fonu. Ki bu fonlar altin filan degil, altina endexli kagit. Bu kosullar altinda kuveytturk'un uygun oldugunu dusunuyorum, istedigin anda altinini aliyosun fiziksel olarak bankadan, ayrica altin bankamatikleri getirdiler, atm den de alabiliyosun bazi yerlerde. Benim bildigin bu sekilde, daha iyi bilenler daha iyi aciklarlar, saygilar...

    YanıtlaSil
  3. Üstad Baybarsın yazısı bir hayli ilginç..Adam bayağı iddialı.

    ...GOLD 3000 dolar hedefim henuz gerceklesmedi ama Q3 operasyonla beraber bu hedefim ikinci yarida gerceklesecek gibi gozukuyor ...Unutmayinki 2012 son ceyrek itibaren yaziyordum ..

    Ve devami cok yakinda ekranlarinizda :
    1/DOW 9000...
    2/ ABD nin yeniden borc tavani krizi.
    3/ ABD yeniden notunu kaybetmesi..
    4/ FED tekrar para basmasi ..

    yani Q3 21 haziranda gelecek diyor..
    http://www.borsamatik.com.tr/devami.asp?id=4064
    Geçen yazın haziran dönemindeki gibi oyunlar oynanıyor diyor..sizin görüşlerinizle paralellik arz ediyor gibi geldi bana..

    YanıtlaSil
  4. Yusuf Bey !
    Sayın Adsız'a ilave olarak şunları eklemek istiyorum..
    altın vb türevlerinin caiz olabilmesi için fiziki olarak alınıp satılması gerekir. Ya da banka Sizin adınıza fiziki alıp satmalı. Yani 101 gram altın aldınız ise anında banka Sizin adınıza 101 gramı fiziki altını ayırmalı.. ayırırsa sorun yok ister 1 gün sonra sat ister 1 sene sonra..
    ticaret amacı ile araba aldınız ve arabayı alır almaz müşteri geldi yok kardeş daha yeni aldım birkaç hafta sonra satacağım sonra gel diyemeyiz değil mi?
    Diğer bankaları geçiyorum... Katılım bankalarına gelirsek,
    örnekte özellikle 101 gram yazdım .. o 1 yazım hatası değildi :)
    şimdi özetle katılım bankalara gelirsek,
    kuveyturk her 1 gram ve katlarına fiziki karşılık ayırıyor,
    asya bank 5 gram ve katları, albaraka 100 gram ve katları, finans katılımnda 5-10 gram ve katları şeklinde fiziki altın alıyor...
    örnekte ki 101 grama gelirsek
    100 gram için sorun yok ama o 1 gram kuveyt dışında ki bankalarca fiziki karşılığı yok...
    110 gram olsa tüm katılım bankalarda var belki karşılığı ama 101 , 103 , 109 vb gramlarda maalesef bazen 1 ve birkaç gram da olsa fiziki karşılığı olmaması sıkıntı..
    işbu sebeple lütfen çalıştığınız bankalardaki altın hesaplarına bakın ve kaç gram ve katlarında ayırıyor fiziki karşılığı ona göre karar verin..

    YanıtlaSil
  5. sayın bird !
    yazıyı ben de okudum ..
    B.Sezen'in öngörüleri doğrultusunda verdiği rakamlar doğru.. Yani bekledikleri olursa rakamlar da az çok gelir dediği rakamlara..
    Ama B. SEzenin 3000 demesi aynen bir başka cihetin 1000 olacak demesi ile aynı...
    Rabbim ömür verirse göreceğiz 2020 yılına kadar ya da 30.. hem 1000 diyenler hem 3000 diyenler haklı çıkacak... Hatta Suriye 3 yad a 4 e bölünür ardından İran ve sıra Türkiye'ye müdahaleye gelirse ben altının gözü kapalı 5000 olacağını iddaa ediyorum..
    Şimdi Bird Hocam ! Sn Zezene bakar 3000 olacak diye yatırım yapar, ya da diğerine bakar 1000 olacak diye korkarsak ve ona göre hareket edersek inan hiçbirşey kazanamayız.. Ve deriz ki gün gelir Sezende bildi 3000 oldu, diğeri debildi bak 1000 oldu diye.. Ama aralarda birşeyler kazanmak gerek..

    Biz bile ilk önce 2000 yol alırken 1400ler mi oalcak yoksa direkt 2000 ne gidecek başllıklı yazımızda da her iki tarafta da oyuncular olduğunu vurgulamak istedik..
    HERŞEYDEN ÖNEMLİSİ ALTIN ARTIK KAĞIT ...
    DALGALANMALARA GEBE (İNİŞ-ÇIKIŞLARA) BUNDAN YARARLANMAK GEREK..
    hep bunu savunuyorum son 5 yıldır ve diyorum ki
    EVET ALTIN 3000 DE OLACAK SEZEN GİBİ AMA ALTINDAN KORKUN DİYORUM UZUN DÖNEM YATIRIM ARACI DEĞİL ARTIK...
    TEZATLIK YOK MU UZUN DÖNEMDE 3000 OALCAK DİYOSUN BİRDE KORKUN UZUN DÖNEM ARACI DEĞİLDİR DİYOSUN DİYE... HAYIR AL BEKLE AMA LÜTFEN BELİRLİ BİR KARDA KAÇ GİT..
    1920 ONSDAN 1520 ONSA KADAR GELDİ HALA 8-9 AYDIR KAN KAYBI VAR ALTINDA..
    HANİ UZUN DÖNEMDİ..
    BİR ARA 1520 DEN ALANLAR 1800 DE SATTI SONRA GENE 1530A İNDİ SONRA 1700 DEN DÖNDÜ GENE 1520 E DÜŞTÜ ŞİMDİ BAKALIM NE OALCAK DİYORUZ..
    BAK ARADA HEM 1800 HEM 1700 DEN BİRİ DEĞERLENDİRİLMELİ İDİ 1520 DEN ALINANLAR..

    YanıtlaSil
  6. Ok ustadım mesaj alınmıştır.

    YanıtlaSil