18 Ekim 2012 Perşembe

AÇIK PİYASA İŞLEMLERİNE İLİŞKİN BASIN DUYURUSU


Sayı: 2012- 76
18 Ekim 2012


AÇIK PİYASA İŞLEMLERİNE İLİŞKİN
BASIN DUYURUSU


 Yapılan TL likidite öngörüleri çerçevesinde, Para Politikası Kurulu’nun 18 Ekim 2012 tarihli toplantısında alınan karar uyarınca bir sonraki Kurul toplantısının yapılacağı 20 Kasım 2012 tarihine kadar miktar ihalesi açılacak günlerde bir hafta vadeli fonlama tutarının 0,5 milyar TL ile 6,5 milyar TL arasında olması kararlaştırılmıştır.
Ayrıca, 19 Ekim – 20 Kasım 2012 döneminde açılacak bir ay vadeli repo ihale miktarına ilişkin üst sınır her bir ihale için 4 milyar TL olarak belirlenmiştir.
Likidite koşullarında öngörüler dışında önemli bir değişiklik gözlendiği durumlarda planlanan limitlerin dışında fonlama yapılabilmektedir.
Kamuoyunun bilgisine sunulur.

17 yorum:

  1. Ümit hocam nerelerdesiniz

    YanıtlaSil
  2. 99,80 tl'lere gerilemiş altının gramı. ne olacak ümit bey? bir akıl verseniz...

    YanıtlaSil
  3. ümit hocam altın ,satıcılı ayı piyasasına girmesi için kaça inmesi gerek

    YanıtlaSil
  4. saat 17'deki veriler altını ne yönde etkiler? 99'lardan alalım mı?

    YanıtlaSil
  5. Ümit bey vebal altında kalmamak için yorum yapmıyor galiba

    YanıtlaSil
  6. internet bağlantısında sorun vardı dün, sanırım bugün tamamen gitti..

    YanıtlaSil
  7. sanırım 17'deki verilere kadar altın yükselecek. sonrası ne olur belli değil.

    YanıtlaSil
  8. Bir hafta daha karsız geçti

    YanıtlaSil
  9. ümit bey, merhaba.
    size ne kadar çok alışmışız meğerse. karşılıksız, özveriyle bizlere yol göstermeniz ne kadar da değerli br şeymiş.
    öncelikle bu güne kadarki tüm katkılarınız, yorumlarınız, fikirleriniz için sonsuz teşekkürler. allah sizden razı olsun.

    umarım bir aksilik yoktur ve işlerin yoğunluğundan ya da internet kesintisinden dolayıdır yorum yazamayışınız.

    altın bugün 99 tl'ye kadar düşmüştü ama daha düşer korkusuyla avustralya dolarından geçtiğim tl'den altın satın alamadım. ben de bir miktar japon yeni aldım. nasıl olsa japon yeni için yeryüzünde danışacak pek kimse bulamıyorum. ben de düştükçe alıyorum. bereket şimdiye kadar hiç de zarar etmedim.

    altın için bayram öncesi yorumunuz nedir?

    sağlık ve afiyet dileklerimle...

    SaLiH

    YanıtlaSil
  10. hem dolar düştü saat 18:30 da hem de altın onsu. ne iş ne ayak yahu.
    altın onsta meğerse 1660 dolar bekleniyormuş. biz ise 1735-42 aralığı son alış aralığı dediğiniz için alışa yönelmiştik. 200 lere çıkmadan önceki son alış yeri demiştiniz. satış yemeden düşene kadar bir daha alış yapmayın demiştiniz. bizde aldık dün. ama şimdi düşüyor. başka yerlerde ayın 16sından beri 1660 dolar konuşuluyormuş meğerse.
    şimdide dolar 1,7940a altında 1724e düştü. battık demekki.
    pazartesiye kadar 1600lü rakkamlara düşer herhalde. bayram zehir olacak sanırsam. bayramdan sonrada belki 1660ları görüveriz. ikinci bir 109 vakası daha yaşayacağız demekki 100,50lerdeki alışlarımızla.

    YanıtlaSil
  11. New York Borsası'nda gongu Türkler çaldığı için olmadıysa bu tepe taklak gidiş ben neyim!!!

    YanıtlaSil
  12. Degerli Arkadaslar , özellikle de sayın Adsız ; Umit Bey' i tanımam , avukatı değilim . Uzun süredir kendisinin özverili yorumlarını okuyorum , bilgilerinden istifade ediyorum , belki de ediyoruz . Umit bey kendi öngörülerini , gerek detaylı hesaplamalar ile gerekse grafikler ile destekleyerek yol göstermeye çalışıyor . Biz ise bunları okuyup alım veya satım yapıyoruz . Ben şahsen 1 sene de cok büyük zararımı sabır ile bekleyerek ancak kafa kafaya getirdim cok şükür . Ama Umit bey sunu dedi , bunu söyledi diyerek suçlamadan . Lütfen soylermisiniz , kim bize hiç bir şey beklemeden karşılık istemeden zaman ayırır ? Bankamız bile , danışmanlarımız bile bu kadar ilgilenmez bizimle . Lütfen biraz daha dikkat edelim bu arkadasımız veya kardeşimize yorum yazarken . Allah hepimizin yar ve yardımcısı olsun . Herkese hayırlı ve bereketli kazançlar dilerim . HARUN

    YanıtlaSil
  13. Bu sayfada ki tüm sorulara cevap vereceğim inşallah.. olumlu ya da olumsuz yorum ve bilgi paylaşımlarınız için teşekkürler...
    yapıcı olarak yapılan eleştirilerde eğitimli dostlar kazanmanın mutluluğu ve onurunu yaşattığınız için Size minnettar oluruz..

    YanıtlaSil
  14. Sayın adsız TL de sat bölgesinde al bölgesine giriş yeri bizim tabirimizle kırmızı bölge 100.40 - 99,20 aralığıdır..
    alıp almama insiyatif dahilindedir..
    ama 101,40-60 alım bölgesine giriş demektir derken net alım emri olarak çoğu arkadaşımızın anlamadığını düşünüyorum..
    çünkü bizim kırmızı-sarı-yeşil alım bölgelerimizde ne demek istediğimizi bu siteyi ve bizi takip edenler bilirler..
    korku ve panik içinde iseniz ve 90 lara gidecek diye net biliyorsanız bence satın şimdi de o zaman yerine korsunuz gene.. ama işler düzelince fikirlerde değişmesin .. bence sakin olmanız gerek...
    değerli arkadaşlar;
    bu altın ons da 1580den beri gram da ise 92 TL den beri adam akıllı satış yemeden geldi... satış gelecek ekim ayı derken .. şişti yer bu satışı derken kar satışı anlamında hiçbirimiz mi not etmedik..
    keşke gününü bilebilsek hatta saatini ve anını da sizle paylaşabilsek..
    soroslarn tuşa basan parmağı olmayacağımıza göre..

    YanıtlaSil
  15. Salih bey Harun bey ve diğer arkadaşlar bir de adsızlar.. :)
    olumsuz eleştirilere cevap vermek istiyorum da sizin gibi olumlu yorumlara cevap verirken utanıyorum inanın.. çekiniyor ve yüzüm kızarıyor...
    umarım yazmış olduğunuz yorumu dua niyetine kabul ediyor ve ben de Sizin öbür tarafta Rabbim'in cennetiyle mukafatlandırmasını temenni ederim..

    Bu arada eleştirileriniz lütfen hak ve hukuk doğurmasın lütfen.. Bakınız ölünce ahirette kapıda bekliyor olacağım...:)
    Rabbim tüm arkadaşlarımızın bu her iki cihanda da yüzünden tebessümü eksik etmesin..

    YanıtlaSil
  16. Ümit bey eleştirilsenizde değerli yorum ve analizlerinizi bizden eksik etmeyin.sayenizde çok şey öğrendik ,hepimizin zarar ettiği zamanlar oldu, bazen az zararla atlattık bazende kar ettik.bu riskler işin doğasında var
    yorum yazan arkadaşlar lütfen kırıcı olmayalım.benimde son alımda şu an zarar görünüyor.öğrendiklerim sayesinde paramın bir parçasıyla alım yaptım düşerse yine alırım diye
    tehlikeli yerde gece nöbet tutuyorsak ilk karaltıda şarjörleri boşaltmayalım, bu iş onun gibi.
    umarım yakında yükselirde zararımızı kurtarırız,hepinize bu saatte sabır ve selamlar ☺♥

    YanıtlaSil
  17. benim yukarıdaki yorumum üzerine bir sürü şey yazılmış. özel yazı açılmış falan. halbuki ben kötü bir şey demedimki .sadece daha açık ve net ifade etmenizi istemekti niyetim mesela hiçbir yazınızda hatırlamıyorum kırmızı bölge al bölgesine giriş yeri olarak 100,40 tl-99,20 tl aralığını verdiğinizi. işte bu işe yarar belki benim eleştirim. her zaman hayır dualarıyla andığım bilgilerinizi daha açık ve net bizim gibi iktisat borsa yatırım vb okumamış sıradan insanlarında anlayacağı dille yazmanızı istemek için yazdım. onca yıl didinerek kazandığımız üç kuruş birikimi yatırdığımız paranın enflasyon karşısında zaten ezildiği ortada birde biz yatırım için hata yaparsak eriyip gidiyor .sizin ulvi birikimlerinizden daha net bir şekilde yararlanmaktı yazımın ana temel noktası . yoksa herkesin yazdığı o olumlu eleştirileri bende çokçana yapıyorum .sitenizden neredeyse tüm eş-dost-akrabam haberdar . hepsi takip ediyor yatırıma yönelik bir şey yapacaksa .bulunmaz bir insan yazıyor diye anlata analata bitiremiyorum sizi ve sitenizi . allah sizden razı olsun.
    tek daha net ifade edin bildiklerinizi demek istedim .yanlış yorumluyoruz işte o zaman dediklerinizi .anlayamıyoruz .siz başkalarınıda takip edin ama kendiniz karar verin diyordunuz ama biz sadece sizi takip etmeyi tercih ediyoruz çünkü sizde iyi insan tıyneti var . bu her yazınızdan anlaşılıyor . bulunmaz bu zamanlarda böyle insan . bana gücenmeyin kızmayın . sizi çok yakın gördüğüm için anlık kızgınlığımıda olduğu gibi paylaşmak içindi yazdığım isterseniz silebilirsinizde .ama ben işe yaradığını düşünüyorum .daha net ifade ederseniz biz sıradan insanlarda daha iyi anlayacaktır. allah sizi başımızdan eksik etmesin.
    selam ve sevgilerimle........

    YanıtlaSil