6 Nisan 2012 Cuma

06 nisan

Günaydın Arkadaşlar !

Bugün Avrupa ABD başta olmak üzere tüm piyasalar kapalı arkadaşlar..
Günün ilerleyen saatlerinde 15:30 da Tarımdışı İstihdam açıklanacak..
Konumuz altın (metaller) gereği sert  düşüşüne sebep verecek açıklamaları beklemiyoruz. Buan gerekçe oalrak da çarşamba günkü düşüşle fiyatlandığını düşünenlerdeniz.
Dış piyasalar kapalı olunca özellikle ABD nin ne kdar sessiz gün olacağına şahit olacağız.
Türkiye'nin altın fiyatlatrını oynatma gücü hemen hemen yok..
15:30 da açıklanacak veriler ardında sadece Vadli Piyasalar 45 dakika çalışacak. Sonra Ptesine  kadar dünya tatilde.. İstihdam verisinin önemini artık anlamışızdır sırf onun hatrına ABD 45 dakika işlemlerini açacak.. Ama olası trs durumda firmaların, hisselerin ve yatırımcıların büyük zarara uğramaması..
Biz de olsa geceleri malı götürürdük aman mesai içinde olmasın diye değil mi? Bu örnekler  geçmişte oldu ; şimdi oluyor ve gelecekte olacak maalesef..

Bugün  tatil dünya ve borsaları kapalı olması emtialardan, altın, gümüş gibi emtialarda işlem yapılmasını engellemektedir. 

4 yorum:

  1. Merhaba Ümit hocam,

    Ben bir 108 mağduru altınzede olarak sizden akıl almak istiyorum.Yaklaşık 5-6 aydır sizi takip ediyorum.Gerek buradan gerek başka sitelerden.Sayenizde arbitraj nedir nasıl yapılır başka bir sürü konu hakkında bilgi sahibi oldum.Altın piyasasında zararına satış yapmayın diye öğüt verilir.İnanın 2011 eylülde zararına satmış olsaydım 3 kere dipten alma fırsatım olacaktı (özellikle bir ara 103 olduğunda beklemeyip satmam gerekirdi) şimdi çoktan tekrar kar'a geçmiştim.Bazen zararına satış yapmak daha kar'lı olabiliyormuş.6-7 aydır kitlendik bekliyoruz.Benim size danışacağım konu arbitraj konusudur.Şimdi ne zaman altına geçeceğini bilmek kolay ama nereden satış yapacağını kestirmek çok zor geliyor.Herkes alış yerlerini söylüyor fakat satış yerini kestiremiyorlar.Bende %100 altında olduğum için ters köşeye yatmak istemiyorum.Zaten çok zarardayım işleri iyice içinden çıkılmaz hale sokmak istemiyorum.Mesela atıyorum sizin 108'den aldığınız 100 gr altınınız olsaydı ve arbitrajla gr arttırmak isteseydiniz nasıl bir yol izlerdiniz? Sabırla bekleyip tekrar 108 olmasını mı beklerdiniz?

    YanıtlaSil
  2. Selam ve saygılarımla Sayın Adsız !

    Öncelikle şunu belirteyim ben de zararına satış yapılması uygun değil görüşünü savunanlardanım..
    Lakin tekbir farklılığımız var..
    Ben rakamı düz yazıyorum 2 tl yi geçmişse kayıp ve ogünerde özel beklenen veri ya da haber vb varsa satış yapılmalı ynai gerçek ZARAR KES dediğimiz uygulanmalı.. Bunun dışında zararına satış özellikle 108 de alan için uygun olmayacaktır..
    ÖZellikle şimdiki 93-94 tl lerde iken 15 tl gerisinde satış önermiyorum öneremem sebebi sie şu 93 de eğer altın sattınızsa yani 15 tl zararına altın 15 tl düşünce alasınız ki karlı olasınız...

    Size nazcizane tavsiyem ileriki zamanlarda da görüşürüz lakin mesela 100 TL civarlarında bir parça satmanız.. sonra sattığınız parça 95 olunca yerine koymanız. sonra çıkınca gene satıp düşünce yerine koyarak ortalamanız düşecektir ayrıca arada nakitten alım yaparak altın ortalamanız düşecektir..
    108 tl alanlar en çok bankaları izin verirse arbitraj olayına girtsinler çünkü malum sizlerde biliyorsunuz ki ons yani altın dolar gramı olarak daha çok oynaklık göstermekte..
    ons olarak alıp satarken ons yüksek olunca dolara geçeceğiz altından, ond düşük olduğunda dolarları altın yaapcağız unutmayalım.
    %100 altında olmayıp parça parça al ya da sat yapın bunu unutmayın..
    şu an ki çıkışı izleyip çıkışta bir parça satış ile başlanılmalı.. %100 önerilmez ama..
    Aslında geçen haftalar 1790, bu hafta 1690 lı rakamları satış yeri olarak vermiştik aslında..
    şimdi çıkışı bekleyelim ve mümkünse 3-5 gramda olsa nakit ile altın alımları destekleyelim ki gram ortalaması düşsün..

    100 gram altınımı ons yükseldiğinde 30 gramını feda etmek adına satarım.. gram 100 (+-2) ya da 1700 kırınca onsu çıkış devam ederse mesela 1750 ikinci 30 gramı satardım... devem ederse üçüncüsünü eder 90 gram 10 gram ben asla dokunmayanlardanım....
    oldu ya ilk 30 gramı sattım ikincisi de sattım 1750 den döndü diyelim bu sefer de altın düştükçe toplamaya başlarım.. bu şekilde gram miktarımız artacak 100 değil de 105 gram olacak belki de işte o zaman altın ortalaması 108 değil de belki 107 ve altına düşecek..

    YanıtlaSil
  3. Detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim.Düştükçe tl'den alma olayını imkan oldukça yapıyorum bu sayede 106'lara düşürdüm ama malesef 6-7 ayı buldu.Bir sürü parayı altına bağlıyorsun zararı kurtaracağım diye.Hoş kendi düşen ağlamaz derler.Keşke bu altın işine başlamadan sizin yazılarınız okumuş olsaydım :) Satış noktalarını sizi izleyerek kaçırmamaya çalışacağım.Eksik olmayın.

    YanıtlaSil
  4. Bu arada kayıt olma yeri göremediğim için adsız olarak yazdım.Kusura bakmayın.Adım Cengiz.

    YanıtlaSil