2 Nisan 2012 Pazartesi

Bu hafta: ABD tarımdışı ve AMB faiz beyanatı

Günaydın Arkadaşlar ! bu hafta yoğunluğumu çarşamba günkü AB Merkez bankası faiz toplatısına ve çarşamba ve cuma açıklanacak olan ABD Tarım Dışı İstihdama, İşsizlik rakamlarına kendimizi odaklayacağız. Dolar -tl nin 1,77-79 arasında ki seyir bu hafta itibariyle kanalın dışına çıkacak gibi gözüküyor Altın onsun yükseldiği şu günlerde onsu yüksekten ve doları düşükten yakaladığımız da altından dolara geçiş düşünülebilir. Altın ons da 1675 yoklamasını dün geceden beri görüyoruz. 1675 kırıldığında 1691-697 aralığına hemen kendini atabilir. Her zaman belirttiğim gibi 1644-36 korku bölgesi yani stop loss (zarar kes bölgemizdir) bu hafta da devam ediyor bu nokta görüldüğünde Zarar kes diyebiliriz. Zarar Kes dememizin gerekçesi o rakamın altında satışların hızlanabileceği ihtimaline karşılıktır.

11 yorum:

  1. Hocam selamlar, hayırlı haftalar, parite 1,3340 da kırdı. Diğer olaylarında ışığında altının yukarı gitme ihtimali aşağı gitme ihtimalinden fazla diyebilir miyiz? Tabi çarşamba cuma günkü haberlerde bunda onem kazanacaktır. Sizin öngörünüz de değişiklik var mı. Önce bir 1600-1620 ler, daha sonra mı yükselişlere çevirecek acaba? Saygılar...

    YanıtlaSil
  2. Yasin Bey !
    günlük değerlendirme yapacak olursa Sizin belirtiğiniz ilk durum yani önce çıkış ve ardından satış bekleyenlerdeniz. her şey de bu yönde zaten.. (grafik ve teknik)

    dolar -tl kurunda tam tersi önce aşağı bir eğilim bekliyorum sonra çıkış..

    son olarak eğer bir satış gelirse 1620 lerin aşağısına iner bu sefer.. 1590 en güçllü destek...
    önemli olan 1632 kırıp kırmayacağı ve ne kadar süre aşağıda kalacağı

    YanıtlaSil
  3. ümit hocam beklenti önce 1680ler ve ardından kar satışı ve 1600ler mi..o halde alış bize 95 şu an..alalım mı? daha iner mi sizce yükseliş öncesi?

    YanıtlaSil
  4. Sn. Ümitbey yorumlarınızı sürekli takip ediyorum. Ben 1686 ve1660 onstan maalesef yüzde yüz altındayım. TL de zararımvar. çünkü 96.300 ve95.7036 dan almıştım. Zararınada olsabir miktarınısatmamı önerirmisiniz. Eğer 1600 1590 lara geleceksek.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Sayın Adsız ve Yusuf Bey !
    1600 sadece ihtimali var ama çıkış olmadan beklemiyoruzu iletmiştim.
    Ayrıca zararına satış önermediğimiz gibi..
    yapıalacaksa bile bir parçasını 1632-1644 kırılmasında yapılabilir diye ZARAR KES olarak tanımlamıştık..
    altının şu anki rakamlar ve özellikle 95-96 gibi alım rakamlarınız kesinlikle sat rakamı olamaz..
    hem ben altının bu hafta 95 ve 96 üstü göreceğini ve düşecekse ondan sonra düşebileceğini düşünüyorum..
    Direkt sert düşüş ya da aşağı gidiş beklemiyorum.. Umarım farkı anlaşılmıştır..
    işbu sebeple KARI GÖRÜNCE KAÇ taktiği izleyerek yolumuza devam edeceğiz..
    Neden hep aşağı tarafa bakıyoruz 1600 tarafına 1700 denemesi de var bunun...
    ons olarak 1660 da aldığınız rakam korkulacak bir rakam değil.. 1750 ve üstü 1800 ..... üstü korkulacak rakam..
    ayrıca eğer altın düşüşü ile geçen hafta belirttiğimiz 1620-30 arasında dönerse bu sefer 1700 kırar bunu da unutmayın..
    yukarı çıkma konusunda ise 1708-1714 ten eğer sert satışlar gelirse bu sefer 15** lü rakamlar gelir..
    karışık gibi gelmesin size...
    altın ileri ya da aşağı gidebilmek için yaylanıp gerilmesi gerekiyor.. bu yuzden fazla paniğe gerek yok 1650 li rakamlar orta nokta..
    gram bazında 95-96 rakamlarda orta yol..
    yarınki enflasyon rakamları ters yukarı yönlü gelirse dolar gene yönünü yukarı alabilir..
    bu durum altın grama yarar unutmayın

    YanıtlaSil
  6. farkına varıldı ise
    95 te yusuf bey alalım
    sayın adsız satalım mı? psikolojisinde..
    bu da herkesin her rakamda kendi aldığı pozisyona göre kar ya da zarar da olabileceği anlamı taşımaktadır. Bu yüzden bazen al dediğimiz kavram birileri için değişik anlamlar içerebilmektedir.
    AMA ŞUNU BİLELİM Kİ ÖNÜMÜZDE Kİ 3 AYLIK DÖNEME YATIRIM YAPAN KİŞİ ARADA DÜŞMELERDE TOPLAYABİLMEK ŞARTIYLA DA 95 RAKAMI AL MI SAT MI RAKAMI DERSENİZ.. BEN AL RAKAMI DERİM..

    YanıtlaSil
  7. üstadım teşekkürler..mesele anlaşılmıştır..

    YanıtlaSil
  8. Ümit bey yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  9. Sn.ümit bey cevabınız için teşekkürler. Kademelialımı bir türlü başaramıyorum. O nedenlede 3.dip yazılarından etkileniyorum. ve üzülüyorum. Sizin deyiminizle ben alırken kaybediyorum. Sizden çok şey öğrendim. öğrenmeyede devam ediyorum.hakkınızı helal edin.Kolay gelsin. Bu arada ismim GÜLŞEN Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Gülşen Hanım !
    En büyük hatalarımız
    1. kademeli al sat yapmayışımız
    2. olaya sadece tek bir cepheden bakmamız.. 3. dip olursa 1750 lere gidecek evet ama ya 3.dip olmazsa o zaman tam tersi olay dersek... ya da 3.dip geçerliliğini yitirecek dersek... yani biz sadece olası grafiğin yay noktasını olmadan göstermeye çalışıyoruz.. Olursa hızlı bir tırmanışa şahit olabileceğimizi ve buna hazırlıklı alım veya satım pozisyonu almamız için bilgilendirme amaçlıdır.
    Gerçekleşmediği takdirde kısa vadeli sıçrayışın zor olacağını belirtiyoruz sadece..
    Ah keşke olup olmayacağını bilsek hem kendimiz hem de sizler ona göre pozisyon alırız. Sonuç da biz kazanırken sizin kazanmanız bizim karımıza engel değil..

    YanıtlaSil
  11. ekonturk,
    saygilar sevgiler paylasimlarin cok guzel,
    Bir hususu belirtmek istedim sadece, diger bir formda ogretmen 0101 kodlu bir sahis senin soylediklerinin aynisi orda kendi yorumu gibi paylasiyor, bu resmen hirsizliktir.Sadece bilginize sunuyorum......

    YanıtlaSil