14 Mayıs 2012 Pazartesi

Metal fırtına dindi mi?


Metal fırtına dindi mi?


Uzmanların büyük bölümü, kısa vadede altında satış baskısının süreceğini öngörüyor. Altındaki düşüşü, 'Alım fırsatı' olarak yorumlayanlar çoğunlukta.
Piyasalar geçen hafta Yunanistan ve Fransa'da seçim sandıklarından muhaliflerin çıkmasıyla gitti geldi. Yunanistan'da seçimler sonrası koalisyon hükümetin kurulamayacağı ve haziranda bir seçim daha olacağı beklentisi küresel piyasalarda risk algısını artırırken, borsalardan kaçış hızlandı.
Akşam'ın haberine göre Avrupa'daki siyasi belirsizliğin yanı sıra borç kirizinin daha da kötüleşeceği kaygılarıyla yatırımcılar hisse senedinin yanı sıra altın varlıklarını da satarak nakde döndü. Uluslararası piyasalarda son bir haftada yüzde 4 gerileyerek 1.585 dolardan işlem gören altının onsu, şubat sonunda gördüğü 1.790 dolar seviyesine göre yüzde 11 değer kaybetti. Altındaki kayıp 'Metal fırtına sona mı erdi?' sorusunu akıllara getirirken, son olarak UBS'in raporunda Hindistan'ın ve Çin'in fiziki altın talebinin iki katına çıktığına dikkat çekilmesi bu kaygın geçici olduğunun sinyalini verdi.
Uzmanlar altında parasal genişlemenin ve düşük faizlerin en büyük itici güç olduğuna dikkat çekti.
Peki, güvenli liman altın orta ve uzun vadede nasıl bir seyir izleyecek?

DÜŞÜK FAİZ VE LİKİDİTE DESTEĞİ

- Garanti Yatırım Stratejisti Tufan Cömert:
'Finansal sisteme güvenin azaldığı bir ortamda altın ve kıymetli metallerde yukarı hareket olacak. Bol likiditenin devam edeceği, reel faizlerin düşük seyredeceği bir ortam altını destekleyecek. Ancak kısa vadede riskler var. Şu anda yatırımcıların nakde geçme eğilimi var. Olumlu haberlerle yukarı çıkış görülebilir. ECB'nin likidite operasyonu, faiz indirmesi, Çin'in munzam indirimleri altın fiyatlarını yukarı iter.'

ZAYIF EURO ALTINI DÜŞÜRDÜ
- Troy Kıymetli Maden Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Cumhur Taşdelen:'Euro-dolar paritesinin zayıf görüntü vermesi, doların güçlenmesi emtia piyasasını zayıflattı. Güven bunalımı ve jeopolitik riskler de altına ikinci bir alım getirebilir. Ancak alım için henüz erken.'

ALTINDA ALIM FIRSATI
- Garanti Bankası Altın Piyasaları Uzman Alper Kalyoncu:
Alım fırsatı olduğunu düşünüyorum. Altının yükselmesine neden olan faktörler hala ortada. ABD'De işsizlik, büyüme verileri düzelmiyor. Fed sıfır faiz politikasına devam ediyor. ABD 10 yıllık tahvillerinin getirisi hala enflasyondan düşük. Bu ortam altın fiyatlarını uzun dönemde destekleyecek. Faizler yükselirse senaryo terse döner.

ALTININ GELECEĞİ AB'YE BAĞLI
- İstanbul Altın Rafinerisi Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Aksu:
'Altın düşüş trendine girdi. 1600'lerin üzerinde kapanış olursa trend stabil hale gelebilir. 1530 destek seviyesi. Genel olarak yılbaşından bu yana emtiada bir zayıflama var. Gümüş de son 30 günde yüzde 9'a yakın değer kaybetti. Altında alım fırsatı var. Orta ve uzun vadede altının geleceğini AB ülkelerindeki siyasi ve ekonomik istikrar belirler.'

KISA VADEDE ALIMLARA TEPKİ GELİR
- Anadolu Yatırım Stratejisti Halil Reçber:
Aslında ben nisan ayında bu seviyeleri bekliyordum. Şu anda 1580'ler civarında. 1550-1575 civarında tepki vermesi gerekir. Kısa vade düşünenler için fırsat olabilir. Önümüzdeki süreçte kısa vadeli bir tepki olabilir. Tekrar 1600-1700'ler yükseliş olabilir. Kısa vadede altında tepki gelebilir. Ancak orta ve uzun vadede altının seyri konusunda iyimser değilim. ABD'den yeni bir niceliksel genişleme ile ilgili bir hareket beklemiyorum. Bu arada petrolde 108 dolarları görebiliriz. Hatta önümüzdeki süreçte 100 dolarların altını bile görebiliriz.

5 yorum:

  1. Ümit Hocam, sizin önceki blogdan fanatik takipçinizim vermiş olduğunuz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Hocam altında bu düşüş daha ne kadar devam edecek zira 103 lerden aldığım altından hala çıkamadım. Bu yüzden yüzde yüz altında olduğumdan zararına bozup bir işede el atamadım. Bana bir çıkış yolu sunabilirmisiniz. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  2. Ümit Hocam, sizin önceki blogdan fanatik takipçinizim vermiş olduğunuz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Hocam altında bu düşüş daha ne kadar devam edecek zira 103 lerden aldığım altından hala çıkamadım. Bu yüzden yüzde yüz altında olduğumdan zararına bozup bir işede el atamadım. Bana bir çıkış yolu sunabilirmisiniz. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  3. selam ve saygılarımla sayın adalı !
    birkaç kez 103 olmasa bu sene içerisinde de 100-102 arası denemelerinde de sanırım bir parça çıkış yapamadınız ve nasip ve kısmet olmadıysa diyelim şu durumda çok büyük zarara satış yapmaktansa..
    Umarım elinize nakit geçtikçe parça parça alım yaparak ortalamayı düşürmeyi denemenizi tavsiye edebilirim.
    nakitten altın ya da gümüş toplayın ve elinizde ki ortalamayı 100 tl nin altına indirene kadar buna devam edin.
    Arad abu aldıklarını topladıklarınızı 2-3 tl karı görünce sat taktiği izleyip düşünce yerine koyarak daha hızlı ortalama düşmesini sağlayacaksınız.
    umarım nakite ihtiyacınız yoktur. Şu aşamada çıkış hiç mi hiç anlamlı ve karlı değil

    YanıtlaSil
  4. adalı günaydın. kesinlikle ümit bey'e katılıyorum. bu safhada çıkarsan zararı toparlayamazsın diye düşünüyorum. geçen sene bende ciddi zarardayken çıktım ve 3 ay sonra çıkmamış olsaydım zaten toparlamış olacaktım. ben çıktım ve birdaha o zararrımı toparlayamadım uçtu gitti.

    YanıtlaSil

  5. Am xavi Gerad jude, Aiicco inssurance plc bir temsilcisi.
    Size bir kredi ihtiyaci varsa bugün e-posta yoluyla bugün bize ulasin, istediginiz kredi ile size yardimci olabilir:
    (xavigeradloanfirm@yahoo.com)
    Yilbasi kredileri% 3 faiz orani sadece avelable vardir. Ciddi basvuran, ancak daha fazla bilgi için irtibata geçiniz. Biz renging krediler
    sunuyoruz
    3000 sadece US $ Euro ve pound 50,000.000 için.
    Biz dahil kredi her türlü teklif
    Bireysel krediler:
    Isletme Kredileri:
    Ögrenci Kredileri:
    Insaati krediler:
    Ev kredileri:
    Is expandsion krediler:
    Borç konsolidasyonu kredi:
    Biz hizli ve dinamik test edilmis ve güvenilir bulunmaktadir.

    Daha fazla bilgi için (xavigeradloanfirm@yahoo.com): E-posta Iletisim.

    Sr Gerad jude görüyoruz.

    YanıtlaSil