10 Mayıs 2012 Perşembe

senaryo

kısa vade değil uzun vade için altın düşüşleri ile güç toplayarak 2000 ons  değil  daha da yukarılara gideceğinin aslında sinyalini veriyor...
kaba taslak veriyorum hayal kuralım..
1550-1580 de durmuş  varsayarsak ...
rakamlar düz veriyorum ortalama 1600 usd olsun dip duruşu
tepe de 1900 den gelmişti..

Trend yukarı döndüğünü kabul edersek 1600 ortalamadan
iyimser senaryo 1900 + ( 1900-1600) =  2200 ons
orta senaryo : 1900 + ( 1900-1600)/2) = 2050 ons

umarım burada ki ortalamalar mantığını anlamışsınızdır..
rakamları düz yazdım ve varsayımlar ile gittim..
unutmayın en tepe ve en dip arası açıldıkça yukarı zirve rakamları o kadar büyük..

6 yorum:

  1. Selamlar Ümit bey Öncelikle her soruya itina ile cevap verme tevazunuzun bir çoklarına örnek olması dileğiyle Sormak istiyorum. siz bu cuma sonuna kadar 1600 üstüne atıp trendi bozdurmadan(feyk atarak )olumlu haberleri bahane edip mesela 14 mayıs euro baklanlar toplantısı. önümüzdeki hafta bir çıkış ile 1650 lere atmasını ve yine altının bizi muallakta bırakacağını büyük ihtimallede çıkamayıp işte bu sefer 1550 lere geleceği tezini savunuyormusunuz?

    YanıtlaSil
  2. Bülent Bey !
    1. Altın olumlu haberleri hiç fiyatlamadı.. tabiri caizse bu hafta es geçti.. mesela altın için bu haftanın olumlu haberleri arasında, Çin altın ithalat rakamları ve Hindistan’ın altın ithalatından ÖTV’yi kaldırması bulunuyor.. ama altın görmemezlikten geldi.. ama biz bunu önümüzdeki günlerde fiyatlandıracağı düşüncesi ile cebe atıyoruz.. Çıkış için gizli bir nedenimiz cepte artık..
    2. AB lider toplantısı 23 Mayıs olarak not almışım ben bu şekil de sayfa d apaylaşmıştım.. 14 Mayıs ile ilgili bilgim yok inanın bunu cevaplamadan es geçeceğim bu sebeple..

    3. en dibi görmeden önce mutlaka SAHTE DE OLSA kandırmacıktan da olsa bir çıkış göstermeden diplere bulacağını düşünmediğimi çok öncelerden de paylaşmıştım.. Biraz egoist olabilir lakin o tez bana ait :) dallanıp budaklanıp çoğu yerde yazılıyor ajandalardan çıkıyor hatta tv de bile duyuyorum sessiz kaldıkça garip gariip sanırım hep eziyorlar ve kaynağını bile göstermiyorlar..
    Neyse özel dert konularını geçersek :)
    altın şu an trend bulma aşamasında 1550 ve aşağısını deneyip AYI Piyasasına girecek anlamı çıkarki AYI PİYASASI 1352-1797 aralığına denk gelir aşağı yukarı ve bu 2014 e kadar sürer...
    eğer destekler kırılmaz 1550-1580 den güç toplarsa hala boğa piyasası demektir ve bu da 1550 - 2000 ve üstü aralığı demektir..
    her iki piyasanın da en üs ve en alt kanalları bu yolla seçilcektir.
    onun dışında yazılan çizilen herşey masallardan ibarettir..
    ayrıca şu dönemlerde sanal veya gerçek yorum ve açıklamalarında tuzak olabileceğini unutmayın..

    mümkün olduğunca tüm sorulara cevap veriyorum ..
    özellikle az soru varsa hepsini zaten cevaplıyorum..
    bazen yoğunluktan cevaplıyamıyorum sorular fazla oluyor..
    bu durumda genel de felan ortak yazarak herkesin sorusuna cevap vermeye gayret ediyorum..
    Şunu biliniz %100 hep okuduğumdan aslında yazdıklarıma sorular ışık tutuyor

    YanıtlaSil
  3. ayrıca ek olarak şunu ilave edeyim oyle 1 günde 1 hafta da olağanüstü bir durum olamdan 1680 gibi 100 usd artış beklemek yanlış olacaktır.
    ama düşüşlerde 100 iner o ayrı..

    Unutmayın ALTIN ÇIKARKEN MERDİVENLE ÇIKAR; İNERKEN ASANSÖRLE İNER..

    YanıtlaSil
  4. Altın döndü gibi .. inşallah çıkar.

    YanıtlaSil
  5. ümit bey öncelikle binlerce teşekkürler bize ayırdığınız vakit için. daha önceki yanıtlarınızadan birinde daha yüzlerce kez 100 lü rakamlardan satış fırsatı vereceğini söylemiştiniz.acaba önümüzdeki 1 yıl içinde bu teziniz geçerli mi yoksa dediğiniz gibi ayı piyasasına girip 82 den aldığımızı da kayıp mı edeceğiz sizce satalım mı?

    YanıtlaSil
  6. hayır daha çok erken sayın Bird !
    Sayın Adsız evet 100 ( düz rakam) tl gram olacaktır.

    YanıtlaSil