29 Haziran 2012 Cuma

Bankalar geçmiş yılların hesabını şimdi soruyor!


Bankalar geçmiş yılların hesabını şimdi soruyor!


Yıllar önce yollarınızı ayırdığınız bankanın tekrar müşterisi olmaya karar verdiyseniz sizi kötü bir sürpriz bekliyor.
Geçmişte bankaya hesap açtırdıktan sonra kapattıran tüketiciler aynı bankaya tekrar hesap açtırdıklarında bankaların kendilerinden kestiği ücret ile şok yaşadılar. “Geçmiş yılların hesap işletim ücreti.”

Bankalarda hesabı bulunan tüketicilerin şikayetleri dinmek bilmiyor. Şikayet Portalı Şikayetvar’a gelen şikayetlere göre bankada daha önce hesabı olan ve kapattıran tüketicileri kötü bir sürpriz bekliyor. Banka hesaplarını yeniden açtıran tüketiciler bankaların kestiği ücreti görünce adeta şok oldular. Kapatılan hesaplardan ileriye dönük ücret kesildiğini iddia eden tüketiciler alınan ücretlerin iadesini istediler.

“Daha önce müşterisi olduğum bankanın bir kampanyasından faydalanabilmek için aynı banka ile çalışma kararı aldım. Hesap açtırıp bir miktar para yatırdım. Hesabımı kontrol ettiğimde hesap işletim ücretinin kesildiğini gördüm. Sebebini sorduğumda geçmiş yılların hesap işletim ücreti olduğunu öğrendim. Sanırım bu durum geçmiş yıllarda aynı banka ile çalışmamanın cezası. Ayrıca bu şekilde bir uygulama olduğu da günlük hesabı açtığımda bana bildirilmedi. Üstüne üstlük başka şubelerde bulunan hesapların hesap işletim ücreti o hesapların kapatılmasına rağmen yeni açılan hesabımdan tahsil edildi. Kısacası tekrar aynı banka ile çalışmamın cezası 69,30 TL oldu. Bu tutarın tekrar cari hesabıma geri aktarılmasını rica ediyorum. Başka müşterilerinizin de bu şekilde mağdur olmaması için lütfen sisteminizi gözden geçiriniz. Kısacası tekrar aynı bankaya geri döndüğüme pişman oldum.”

HAKSIZ ŞART

Şikayetvar Yöneticisi Dr. Ömer Deveci, tüketiciyle müzakere edilmeden bankaların tek taraflı olarak sözleşme koşullarını belirleyemeyeceğini kaydetti. Yapılanın haksız şart olduğunu kaydeden Deveci, “Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir.Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.Bir satıcı veya sağlayıcı, bir standart şartın münferiden tartışıldığını ileri sürüyorsa, bunu ispat yükü ona aittir.” şeklinde konuştu. 

7 yorum:

  1. Altin 1540 lardan geri geldi yukselismi basladi yoksa dusus oncesi kandrma yukselisimi nederseniz ümitbey

    YanıtlaSil
  2. ERKAN BEY !
    aslında altın 1549-1562 olarak belirlediğimiz rakamları gördü... 1550 bile oldu...
    Lakin altın 24 saat işlem yapıyor olmasından dolayı görülen bu rakamlar Asya piyasalarında Avrupadan gelen iyimser haberler ile alıcıllı davranarak tekrar bıraktığı yere yani 1570 lere getirdi..
    altın 1565 aşağısına sarkmadığı müddetçe 5 temmuz önümüzde ki hafta perşembe Avrupa Merkez kararı ve arefesine kadar yükseliş trendine girip karar nezdinde satış ya da alışa devam kararı alacaktır..
    bu süreç zarfında dün de belirtiiğim giib euro/usd paritesi al satları yani birbirine geçişleri daha kar getirici görülüyor.. 1,24 lerden bugün 1,26 larda olması da bunun göstergesi..
    Zaten gündem AB ise AB nin para birimi olan euro ve dünya para birimi olan dolar dolayısıyla euro /usd paritesinde oynaklık gayet doğaldır.. gündem de olan para oynaklığa herzaman gebedir bunu unutmayalım..

    altın ons da olan bu ahreketlilik TL gram altında fazla heyecan ve oynaklık yaratmıyor .. Sebebi de bildiğimiz gibi gram tl değerinin hem ons hem de dolar-tl kuru ile ilişkili olmasından kaynaklanıyor..

    altında çıkışların gene ben tepki alışlarından kaynaklandığını ve güven vermediğini düşünüyorum..
    güven aşılaması için en azındna bir haftalık süreç zarfında altının 1565 aşağısına düşmemesi gerekiyor..
    geçen hafta 1575 stoploss deyip kapatan arkadaşlarımız 1549-1560 arasında eğer geri dönüş yapma şansı buldularsa altını şu an için bekleme de kalmalarında fayda var..
    euro/usd 1,2445 aşağısında alım yaptım diyenler yani dolardan euroya döndüm diyenler için 1,26 seviyelerin çok tatlı kar getirdiği kanaatinde olduğumdan kar satışı tavsiyesi edilebilir..

    Hatice hanım ve emtialar ile soran arkadaşlar için özetle şunu belirtmek isterim..
    yıl sonu (2012) en geç 2013 baharına kadar emtialarda gümüş ve platin başta olmak üzere tatlı karlar bırakacağını gene bekleyenlerdenim.. beklenti orta-uzun vade yıllık bakımdan yapıldığını dikkatinizden kaçırmayın...
    ayrıca arkadaşlar
    paranızla mesela plaitn, altın, gümüş alırsanız yani %100 paranızı sadece emtialara yatırırsanız bu da yanlıştır.. Buna biz portföy olusturdum diyemeyiz..
    100 lira eğer parçalanacaksa soyle olmalı kaba taslak
    30 usd
    30 altın-gümüplat,in-euro vb
    30 nakit
    10 diğer

    YanıtlaSil
  3. Çünkü eski hesabınızı veriyolar iz yeniden ayrı bir hesap açtırın bu orun olmaz eğer yok olmaz denşrse internet bankacılığından kendiniz yeni hesabınızı açarınız bu kadar kolay kurtulursunuz geçmiş yıl hi ücretlerinden.

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler bilgilendirme ve paylaşımınız için sayın efraruj !

    YanıtlaSil
  5. ümit bey, 4 mayısta
    "MAYIS AYI İÇİN KAZANÇ SIRASINA GÖRE METALLERDE
    1.PLATİN
    2.GÜMÜŞ
    3.ALTIN

    bu sıralamayı uygun görüyorum. En çok prim yapandan en düşüğe doğru sıralama." demiştiniz ve ben de o günlerde platin ile gümüş aldım, zaten bozduramadığım yüksekten aldığım (98 ortalamaya düşürebildiğim)altınım vardı.
    karı görünce kaç diyosunuz ya ben bir türlü kara geçemiyorum, bu yüzden de kaçamıyorum. en fazla (o da sadece 1 kere en başlarda) %0,5lik kara geçti, bozduramadan düştü, şimdi diplerde..
    ben galiba sizi yanlış okuyorum, gerçekten güzel ve isabetli yorumlarınız oluyor ama ben bir türlü kara geçemiyorum, ve artık eşim bu paraya ihtiyacımız var diyor, ne yapacağımı bilemiyorum. geçen hafta zararına da olsa sat demişti keşke onu dinleseydim şimdi daha da düştü. 1 ay süre verdi bana. LÜTFEN yol gösterin. KARDAN GEÇTİM en azından az zararla kurtulayım şu emtialardan, bi daha da bulaşmam zaten..
    %15 tl, %35 altın (98), %35gümüş (1,76), % 15 platin (87)
    Hatice

    YanıtlaSil
  6. Hatice hanım !
    öncelikle portföy yaparken bile tüm emtiaları almayın..
    çünkü üç aşağı beş yukarı bu 3 metal değerli metal olduğu için birlikte yükselip birlikte düşerler.. Sadece iniş ve çıkış kar veya zarar oranları farklılık gösteririr..
    bu açıdan mayıs ayı yazımız da da belirttiğimiz gibi yılın en çok kazandıracak metalleri sırasıyla plaitn,gümüş ve altın... hatta gümüş çok alınması sebebiyle bir numara da olabilir..

    ons olarak gümüş 26-29 arasında başta olmak üzere gidip geliyor mayıs-haziran döneminde diğerleri de aynı şekilde bir trend için de gidip geliyor. Ayrıca Size lazım para ile lütfen yatırım yapmayın..
    http://ekonturk.blogspot.com/2012_04_29_archive.html
    ayrıca linktede ki yazıda da göreceğiniz gibi gümüş için iki trend verilmiş mesela o zamanlar 29 da imiş yukarı kırılmadığı süreçte 26 hedef konulmuş bu hafta onu yaşadık..
    yarın haftaya çıkacak sekliyle düşünmeden ama..zaman koyarak kendinize çok güzel kazançlar elde edeceğiniz inşallah aşikardır..

    YanıtlaSil
  7. inşallah öyle olur,
    teşekkür ederim Ümit Bey,
    aslında bu işe giriştiğimde para, ihtiyacım olan bi para değildi, ama şartlar bunu gerektirdi.

    YanıtlaSil