28 Haziran 2012 Perşembe

Sahte altına dikkat!


Sahte altına dikkat!


Düğün sayısının artmasıyla yoğun bir iş temposu içerisine giren kuyumcular, evlenecek çiftlerin sahte döviz ve altına karşı dikkatli olmalarını istedi.

Düğün sayısının artmasıyla yoğun bir iş temposu içerisine giren kuyumcular, evlenecek çiftleri sahte döviz ve altına karşı dikkatli olmaları konusunda uyardı.

Evlenecek çiftleri ve ailelerini sahte döviz ve altına karşı uyaran Kuyumcular ve Sarraflar Derneği Başkanı Rıza Ulusoy, vatandaşların güvendikleri yerden altın alması tavsiyesinde bulundu.

Tüketicinin ilk planda sahte ve gramajı düşük altınları ayırmasının zor olduğunu belirten Ulusoy, bu aylarda en çok taklit ve sahte altına dikkat edilmesi gerektiğini vurguladı. Ulusoy, "Vatandaşlarımız bildiği, güvendiği esnaftan altın almaya özen göstersin. Şüpheye düştüğünüz ürünü kesinlikle almayın. Değerinin altında satılan ürünlere de şüpheyle yaklaşın. Altın alındığında mutlaka fiş veya fatura istenmesi gerekir. Böylelikle belgeli olduğu zaman altını satan kuyumcuya geri dönülebilir ve telafisi mümkün olabilir." dedi.

Emniyet Müdürlüğü tarafından sahte döviz ve altının takibinin sıkı bir şekilde yapıldığını ifade eden Ulusoy, "Kırıkkaleli vatandaşlarımız ilimizde bulunan sarraflarımızdan gönül rahatlığı ile altın alabilirler. Halkımız dışarıda satılan ya da güvenmedikleri yerlerden altın alışverişi yapmasın. Altın genelde kötü gün dostudur. Özellikle kadınlar altına yönelir. Hem yatırım aracı hem takı olarak kullanırlar. Türk milleti olarak da altını seviyoruz. Son zamanlarda altının kazandırdığını hiçbir yatırım aracı kazandırmıyor." ifadesinde bulundu.

1 yorum:

  1. ümit bey, 4 mayısta
    "MAYIS AYI İÇİN KAZANÇ SIRASINA GÖRE METALLERDE
    1.PLATİN
    2.GÜMÜŞ
    3.ALTIN

    bu sıralamayı uygun görüyorum. En çok prim yapandan en düşüğe doğru sıralama." demiştiniz ve ben de o günlerde platin ile gümüş aldım, zaten bozduramadığım yüksekten aldığım (98 ortalamaya düşürebildiğim)altınım vardı.
    karı görünce kaç diyosunuz ya ben bir türlü kara geçemiyorum, bu yüzden de kaçamıyorum. en fazla (o da sadece 1 kere en başlarda) %0,5lik kara geçti, bozduramadan düştü, şimdi diplerde..
    ben galiba sizi yanlış okuyorum, gerçekten güzel ve isabetli yorumlarınız oluyor ama ben bir türlü kara geçemiyorum, ve artık eşim bu paraya ihtiyacımız var diyor, ne yapacağımı bilemiyorum. geçen hafta zararına da olsa sat demişti keşke onu dinleseydim şimdi daha da düştü. 1 ay süre verdi bana. nolur yol gösterin. en azından az zararla kurtulayım şu emtialardan, bi daha da bulaşmam zaten..
    %15 tl, %35 altın (98), %35gümüş (1,76), % 15 platin (87)
    Hatice

    YanıtlaSil