Cep telefonu şirketleri ise ödemeli aramalara yönelik farklı tarifeler için
ücret kesintileri yapıyor. Tüketici dernekleri, birçok kullanıcının bilmediği bu
ayrıntı nedeniyle fazladan para ödediğine dikkat çekiyor. Bursa'da yaşayan Yavuz
O. isimli bir vatandaşın başına gelen pes dedirtecek türden. Zaman'ın haberine
göre Yavuz O., oğluyla yaptığı ödemeli telefon konuşmasının ardından
yaşadıklarını şöyle anlatıyor: "Beni oğlum ödemeli aradı, telefonda 'bu konuşma
kendi tarifeniz üzerinden ücretlendirilecektir' deniyordu. Kabul ettim ve
konuştum. Daha sonra öğrendim ki benden hem konuşma bedeli hem de servis bedeli
kesilmiş. Yani iki kere konuşmuş gibi para ödemişim. Ödemeli aramaların ekstra
ücrete tabi olduğu neden söylenmiyor, neden sadece 'kendi tarifeniz üzerinden
ücretlendirileceksiniz' deniyor. Bu vatandaşı dolandırmak değildir de
nedir?"
GSM operatörleri bu konuda farklı uygulamalara imza atıyor. Turkcell Müşteri Hizmetleri yetkilileri, ödemeli arama hizmetinde ücret uygulamasının 15 Eylül 2011'den bu yana devam ettiğini söyledi. Çağrı başına 29 kuruş olan ekstra ücretin 12 Haziran itibarıyla 39 kuruşa çıkartıldığı bilgisini verdi. Yetkililer, ödemeli aramayı kabul edip '1' tuşuna basan her kullanıcının faturasına 39 kuruş yansıdığını, ayrıca konuşmasının da kendi tarifesi üzerinden fiyatlandırıldığını aktardı. Vodafone'da durum farklı. Ödemeli aramalarda direkt bağlanma hizmeti verilmiyor. Bunun yerine kullanıcıya 'Beni ara' ya da 'abone sizi beklemektedir' şeklinde çağrı geliyor. Bu mesajı alan kullanıcı karşı tarafa kendi tarifesi üzerinden dönüş yapıyor. Avea kullanıcıları ödemeli aramayı kabul etmeleri halinde kullandıkları tarifenin dışına çıkılarak dakikası 41,5 kuruştan ücretlendiriliyor. Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, her konuda tüketiciyi bilgilendirmenin önemi üzerinde duruyor. Tüketicinin hangi hizmeti aldığında cebinden ne kadar para çıkacağını bilmesinin en doğal hakkı olduğunu ifade eden Yılmaz, vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyarıyor.
Ödemeli arama hizmetini de eleştiren Yılmaz sözlerini şöyle sürdürüyor: "Ödemeli arayanın gerçekten yakını olup olmadığı konusunda bilgi salibi değilken tüketiciye bu konuşmayı yaptırmak kazanca yöneliktir, hizmet değildir. Bu konuda çok şikâyet geliyor. Bilmeyen, tanımayan, hatta hayat kadınlarının bile aradığı bilgisi geliyor. Bu doğru bir hizmet değil, bu hizmet kapsamında görülmemelidir."
GSM operatörleri bu konuda farklı uygulamalara imza atıyor. Turkcell Müşteri Hizmetleri yetkilileri, ödemeli arama hizmetinde ücret uygulamasının 15 Eylül 2011'den bu yana devam ettiğini söyledi. Çağrı başına 29 kuruş olan ekstra ücretin 12 Haziran itibarıyla 39 kuruşa çıkartıldığı bilgisini verdi. Yetkililer, ödemeli aramayı kabul edip '1' tuşuna basan her kullanıcının faturasına 39 kuruş yansıdığını, ayrıca konuşmasının da kendi tarifesi üzerinden fiyatlandırıldığını aktardı. Vodafone'da durum farklı. Ödemeli aramalarda direkt bağlanma hizmeti verilmiyor. Bunun yerine kullanıcıya 'Beni ara' ya da 'abone sizi beklemektedir' şeklinde çağrı geliyor. Bu mesajı alan kullanıcı karşı tarafa kendi tarifesi üzerinden dönüş yapıyor. Avea kullanıcıları ödemeli aramayı kabul etmeleri halinde kullandıkları tarifenin dışına çıkılarak dakikası 41,5 kuruştan ücretlendiriliyor. Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, her konuda tüketiciyi bilgilendirmenin önemi üzerinde duruyor. Tüketicinin hangi hizmeti aldığında cebinden ne kadar para çıkacağını bilmesinin en doğal hakkı olduğunu ifade eden Yılmaz, vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyarıyor.
Ödemeli arama hizmetini de eleştiren Yılmaz sözlerini şöyle sürdürüyor: "Ödemeli arayanın gerçekten yakını olup olmadığı konusunda bilgi salibi değilken tüketiciye bu konuşmayı yaptırmak kazanca yöneliktir, hizmet değildir. Bu konuda çok şikâyet geliyor. Bilmeyen, tanımayan, hatta hayat kadınlarının bile aradığı bilgisi geliyor. Bu doğru bir hizmet değil, bu hizmet kapsamında görülmemelidir."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder