28 Eylül 2012 Cuma

28 Eylül

Günaydın ve Bol kazançlar !

1740 llı seviyelerden yeni bir destek alan Altın ilk direnç hedefi gene 1797 olacağını bilmenizi isteriz..
1797 yolculuğunda ki bu çıkış 1777-82 aralığında satış vermek için girilen bölge.. Çıktıkça elde tutmak mantıklı..
Bizim mantığımızı lütfen anlayın ons bazında al verilirken en az 30-40 usd den önce çık demiyoruz...  Yoksa 3-5 usd çıktı bak çıkıyor demişti bildi ya da bilemedi değil.. Yatırım zaten bilip bilmemenin üzerine kurulu birşey değildir..
Alış için 1740 lar var az ihtimalli de olsa dün 1762 üstü kırarsa alınabilirdi... Şimdi artık çıkışlar, kar çıkışı yapabilmek adına ...

Nakit TL cilere geçen hafta dolar al altın değil sonra altına geçersin; son iki gün dolar alma ons düştüğünden altın al daha mantıklı derken şimdi ise gene nakitçilere doları takip etmeleri tavsiye ediyoruz..
dün de izah etmekye çalışmıştık rakamlar ile örneklendirecek isek,
ons:1780  usd/tl : 1,79    ( dolar al  demektir; daha sonra altına geçersiniz ons düştüğünde)
ons: 1740 usd-tl : 1,79 ( altın al , ons düşük dolar da o zaman gram altın ucuzluyor anlamı doğar)
ons:1780 usd-tl : 1,81 ( her ikisinden de uzak dur.. satış bölgelerinde demektir)
ons1740 usd 1,81 tl :  ( bir nevi gene beklemede dur, çünkü yön arayışı var demektir)

son 2 haftalık seyirde ki kur ve onsun gidişatına göre örneklendirilmiştir..
Bu açıklamalardan sonra 1777 üstü dikkatli olmak kaydıyla altın için olumlu destek seviyeleridir.. Bu rakamın üstünde altını olanlar bir basamak yukarı çıkabilme umudu ile tutmalılar, bu rakam kırılmaya yüz tutarsa kar satışı yapmalılar..

Dolar -tl kuru ise ons yüksek iken dolar almak çoğu zaman kazançlıdır... Gün içi içerde saat:10:00 da cari açık verisi saat 12:00 de AB enflasyon rakamları var... Bunun dışında gözle görülür, önceden planlı veri yok...
İspanya gelişmelerini yorumlayacak borsalar var.. İspanya tarafından gelecek çatlak batış vb sesler euro, altın ve borsamız da kayıplara neden olabileceğini aklınızdan çıkarmayın...
Unutmayın altın ekonomik krizlerden etkilenir söz doğrudur.. Lakin arada gizli bir özne vardır.. Altın ( Amerika ve dolarına) karşı krizlerden etkilenir.. İş bu sebeple İspanya krizi tamamen doları güçlendirecek sonuçlar ortaya çıkardığında altın güçlü durumaz..
Yani İspanya yardım felan ister yerlere düşerse altın bundan olumsuz etkilenir.. Yunanistan'dan bile olumsuz etkilenen altını İspanya'dan etkilenmemesi için sebepi yok..
neden bu varsayım derseniz,
İspanya bir AB ülkesi hem de hatırı sayılır derecelerden,
İspanya'da ki kötü gidişat euronun zayıflığı anlamına gelir;
zayıf euro doları güçlendirir,,
euro sayıf-dolar güçlü demek paritenin düşmesi demek... euronun zayıflaması ile kuvvetlenen dolar , onsun da gücünü al aşağı edebilir.. kuvvetli dolar karşısında ons güçlü duramaz.. ya da kısa sürelidir..
unutmayın her ekonomik krizden altın etkilenmez.. altın ABD ve parasını etkileyen krizlerde şahlanır.. bana inanmazsan tarihe bakın doların yerle bir ya da ABD ekonomisinin sorunlaştığı dönemlerde ons tepelerde gezinmiş.. tarihler gerçekleri yazar..

sonuç olarak 1740 lardan al verilen altına ki ben gibi korkak birinin yüksek seviyelerden al demesi bile çok nadir görülen vakadır.. Aslında euro paritesinin 1,2820 aşağısına inemdiğini gördüğümüzden ve özelikle gümüşün 2 gün önce düşüşü altına nazaran çok yumuşak olduğundan paritenin desteklemediği altın toparlar düşüncesi ile bir parça alım yapılablir mesajını doğru algılamış sanırım.. 30-40 usd ons başı ya da gram başı en az 1 usd arttırım gerçeğini şu an yaşadığımıza göre gerçeklerin cebe konulması gerektiğini savunan ve  CEBE GİRMEYEN PARA PARA DEĞİLDİR sözünün sahibi gönül rahatlılığıyla karları toplamak adına düğmeye basabilecektir.. Çıkıp çıkmaması umrunda olmayacaktır... Çünkü çıktığında biliyordur ki düşen bir para vardır oraya geçecektir.. Yoksa inecek, çıkacak tutturmacası ile anllık takipler ile hem psikolojisi hem de olası ters hareketler de ise zararı cebe koyup geri dönecektir..

HADDİNİZİ BİLİN....SPEKULATİF HAREKETLER İLE YÖNLENEN PİYASALARDA EN TEPE YA DA EN ZİRVEYİ ARAMAYIN.. 
HADDİNİZİ BİLİN .. SİZE SUNULAN KARI ALIP CEBE KOYUN .. YA KISMET YA ŞÜKÜR DİYEREK... 
KUZU HALİNİZLE ORMANDA KURT POSTUNA BÜRÜNÜP GEZMEYİN... KURTLAR GÖRDÜKLERİYLE DEĞİL; KOKLADIKLARINI GERÇEK KABUL EDERLER... :)

BOL KAZANÇLAR,

35 yorum:

  1. ümit bey,
    kayıtlı yeni takipçinizim ancak uzun zamandır gizli takipçinizdim;)) önerilerinizi önemsiyoruım. bu sebeple net bir dille cevaplamanız üzere sormak istiyorum. sepetimde 8000 euro var. ortalamasını hatırlamıyorum.ne önerirsiniz. sorumluluk benimdir. teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Sayın ferah !
    eğer parite yani euro /usd 1,2950 yi aşamazsa satış yemeye meyillidir..
    ÖZellikle önümüzde ki perşembe günü Avrupa Merkez Bankası yani euronun babası toplantısı var...
    iş bu sebeple önümüzde ki hafta dalgalanmalı bir parite hareketi seyredeceğiz...
    Size tavsiyem bankanız izin veriyorsa eurodan dolara geçiş daha mantıklı...
    daha sonra ya ons düşmeisni bekleyerek dolardan altına;
    ya dolar-tl nin çıkması ile dolardan tl ye,
    ya da parite düşmesiyle tekrar euroya geçerek daha fazla euronuz olabilir..
    Bunları açıklarken 8000 euronun alındığı dönem neydi onu bilmek gerek ve parite ve kurlar o dönemde kaçtı onu bilmek gerek..
    Ayrıca banka arbitraja izin veriyor mu yani eurodan dolara; dolardan altına gibi...
    TL - euro kuru çok düşükken alınmış ise o zman kar satışını TL ye yapmak daha mantıklıcadır..
    umarım faydalı ve net olmuştur..

    YanıtlaSil
  3. Ümit bey selamlar 101,60 maliyetli altın 1,8035 maliyetli altınım var paramı 2 ye bölmüştüm bana öneriniz nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pardon 1,8035 dolar maliyeti yanlış yazmışım ayrıca dolar olan bankada altına arbitaj yok

      Sil
    2. mevcut altınlar alındığında ons ne kadardı o da önemli..
      bunu bankanız altından dolara geçiş izin veriyorsa çözüm sunabilmek adına belirtiyorum..
      eğer aldığınızda ons bugünkü 1780lerden daha düşük ise elde ki altınlar daha çok dolar edecek demektir.. altınları dolar yapınca altın tarafından kar satışı yapmış olmaktasınız.. Altın satışı ile daha fazlalaşan dolar miktarınız da elde ki 1,8035 den alınan dolarların ortalamasını düşürecektir..

      umarım mantığı anlamışzdır..

      Sil
    3. aldığımda ons 1759 du dolar 1,79 falandı kuveytten önce dolar almıştım sonra dolardan altın ons değilde gram altın aldın ons alarak almayı bulamadım menüden sonuç olarak 101,60 maliyetim var altından saat 12de satış yerse daha çok bekliycem sanırım onun için bozup dolara geçmek istiyorum mantıklımı sizce

      Sil
  4. Euro, İspanya'nın kemer sıkma bütçesiyle güçlendi..
    yarın İspanya'nın kemeri çözülür o zaman euro bir satış yer...

    Haberlerin mansetlerine aldırmayın..
    bakacağız kar varsa cebe atacağız; sonra oturup euro ne zaman kemerleri çözecek haberlerini vb bekleyeceğiz.. Yoksa kemeri sıktı diye İspanya kurtulmadı; zaten işimiz de İspanya ekonomisini irdelemek değil..
    bugün iyi denilir yarın kötü denilir.. mansettir bunlar unutulur gidilir..
    Ama unutmayın parite 1,50 ye yaklaştığı geçen seneler ABD battı diyenler, Euro Bölgesi kral diyenler; parite 1,20 ye indiği dönemde AByi batırıp ABD vezir yapacaklardı..
    unutmayın paritenin 1,50 olması ile AB ne vezir olmuştu; ne de parite 1,20 olunca rezil olmuştur.. Ülke para birimleri ile ülke genel ekonomileri kıyaslamalarından mutlaka uzak duralım..

    YanıtlaSil
  5. Günayın Ümit Bey bu verilere görü altın dolar tl bazında nasıl bir yol izlemeliyiz. Genel bir değerlendirme yaparmısınız

    YanıtlaSil
  6. sayın sıd..
    gün içi değerlendirme olarak kabul edersek,
    tl ile dolar al durumunda ,
    dolarınız var ise tl ye geçmek ya da kaçmak için daha erken 1,7810-1,7780 üsütünde olması 1,8080 denemesinden vazgeçmedim anlamına gelir.. Düşer durumunda oralarda terk edilebilir ancak..
    nakiti olanların dolar alarak ons yüksek olması sebebiyle düşüşlerde altına geçişi düşünmeleri daha mantıklı..

    dolarda olanların ya beklemede kalacaklar.. Altın ya da euro tarafına geçiş şu an için büyük risk taşımakta..

    özel ve kamu şirketlerinin borç ödemeleri dolayısıyla önümüzdeki haftadan başlayarak artış beklediğimi iletmiştim.. ay sonu ya da aybaşına dikkat edelim de ki kastım da buydu..

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim. Yanitlde dolar alınabilir diyorsunuz

    YanıtlaSil
  8. Ümit bey şimdi bir soru sorcam ama bu da nerden çıktı diyebilirsiniz kusura bakmayın:))
    benim 78,3 ve 77,5 ten iki parça dolar/yen var. şuanda zarardayım bir miktar.... dolar/yen konusunda ne düşünüyorsunuz ? tekrardan 79 ları görür mü bir kaç haftadır düşüyor... ben de alım fırsatı olarak değerlendirdim...
    teşekkürler.. levent

    YanıtlaSil
  9. ümit bey 101,60 maliyetli altını altın satışım 101,65 olduğunda yarısını dolara geçiş yaptım kuveyttürkte yarısıda altın gram olarak duruyo
    ayrıca diğer bankadaki 1,8035 maliyetli altınımda duruyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuveyttürk de çalıştığınıza göre arada platin ve gümüşü uygun yerlerde iken takibi veya almayı da unutmayın...
      gümüşün bıraktığı kar tadı ve hızı hiçbirine benzemez...

      Sil
  10. ümit bey,
    öneri yada tahminleriniz genel olarak ons üzerine. sayenizde ons,usd,tl ilişkisini inanın anlamayan ve iştahlanmayan kalmadı. birde işbank anlasa... anlamdığından değil çok iyi bildiğinden usd ile altın alışına izni yok. bu sebeple tl ile altın al-sat yaparken mevcut durumda kaç tl karla satış öngörünüz olur? yani 100 den aldığım altını 200 tl karla korkudan 101 den satmak acelecilik mi olur? teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Levent Bey !
    Yen de Japonya parasal genişlemeden kaynaklanan doğal bir düşüş var.. GEçen ay Japonya da parasal genişleme tercihinden yana seçimini yapmıştı.. Ama ben düşüşlerin alım fırsatı olarak değerlendirilebileceğini düşünenelerdenim..
    77,10 rakamı destek rakamı ancak o destek kırılırsa yen de korkulacak durum ortaya çıkabilir..
    mart 2012 den beri düşen yen dolar paritesi 84 ten 77 lere kadar gerilemiş...zayıflama söz konusu parite..
    bu yüzden al uzun süre yat denilecek pariteler arasında...
    Önümüzde ki Cuma Japon Merkez Bankası toplantısı var.. takip etmenizde fayda var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. japon yeni'nin bundan 10 gün önce (17 eylül 2012) 2,2860 tl'den satıldığını unutmamak gerekir. yani o zaman daha da düşüktü. bugün en düşük (sabah saatlerinde) 2,3100 tl oldu.

      SaLiH

      Sil
    2. Salih Bey !
      yen/ tl değil de
      usd/yen paritesi olarak ben değerlendirme de bulunmuştum...

      bu vesile ile gene hatırlatalım yıllar önce de hatırlatmıştık.. yen frank vb kredi alımlarından uzak durunuz..

      Sil
  12. sayın ferah !
    benim olaya ekonomist mantığı ile baktığımı biliyorsunzdur..
    yani altın 2000 olacak mış ya da 1500 olacakmışın ya da tl gram olarak söyleyecek olursak altın 90 mı 110 mı olacakla ben ilgilenmiyorum.. Boş iş zaten onlar..
    ben paranın değeri nasıl korunur onun derdindeyim..
    bu mantıkla yola çıktığımdan kar marjını da ona göre belirliyorum..
    uzun süreleri siz kendinzi hesaplarsınız ben sadece aylık bir örnekleme yapacağım... olayın 3-6-12 vb aylıkları sizler kendiniz hesaplayabilirsiniz..
    aylık parayı bankaya yatırsanız faizi ya da kar payı net olarak %1 kadardır... bunda hem fikiriz sanırım...
    Enflasyon oranı aylık ne kadar ( http://evds.tcmb.gov.tr/anaweb/enflasyonTR.html) sitesinden de göreceğinzi gibi aylık 0,50 % felan.. Yani %1 in altında düz %1 dersiniz ona da..
    Zaten kıstasda faiz oranalrı bankalar enflasyonu kıstas alırlar.. Enflasyon yükseldikçe faiz oranları yüksek olduğuna geçmiş dönemlerden şahidiz..

    deme ki rakamları düz yazıyorum
    100.000 TL si olan bankaya parasına yatırsa banka ona 101,000 tl olarak iade edecektir...
    ya da 100.000 TL si cepte olsa agustos ayında 0,20% enflasyon olduğundan 200 tl kadar satın alma gücü düşecekti..
    gerçek traderin amacı 100.000 TL sinin 100.000 TL de kalmasını başarabilmek için bir yere yatırıp 200 tl getiri elde edecek satınalma gücünü koruyabilmesi adına;
    ya da parasının tüm üfe tüfe şartlarından arındırılmış ve enflasyon üstü az kar amacıyla en az %1 getiri elde etmesi gerekmektedir..
    işte biz ekonomist mantığıyla gittiğimizden %1 mevcut şartlarda getiri görüldüğünde kar realize sınırına girdiğimizi belirtiyoruz.. %5-10-15 getirir o ayrı bir konu..
    DEmek ki aylık 100 lirası olan mevcut şartlarda %1 min. getiri şartlarına göre kendini odaklamalıdır..
    merdiven basamakları örneklemem de bundandır.. sen %1 e odaklan çıktıkça elde tut demem bundandır.. %3-5-10 lu karları elde edebilmen adına..
    unutmayınız aylık %1 örneğini verdim..
    yıllık olsa idi bu % 9 /enflasyon) - % 12 (faiz) arasında olacaktı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öğrencilerime "oğlum anlamadıysan ne diye kafa sallıyosun?" diye çıkışırım anlamış görünmenin mantığını anlamayarak:)) bu yazdıklarınızı kafa sallayarak okurken şimdi o mantığıda anladım:))
      şaka bir yana altınımı 103 ortalamamı düşürme çabası içinde oluşum ve 1 hafta önce alışım düşünüldüğünde; 1 haftada 19000 tlye hiçbir banka 200 tl vermez diyip satmalı ve düşüş beklemeliyim olarak yorumluyorum.(kafamı sallayarak) çok teşekkür ediyorum.

      Sil
    2. :)
      100 gram dan aldığınız 200 TL karla bırakmak paranızın enflasyon karşısında 19.000 TL - %0,56 ( agustos enflasyon)= 106,40 tl eder ki aslında 19,000 tl ile alım gücünüz paranız 19.000 olarak değişmiyor ama alım gücünüz 106,40 azalarak paranızın değeri 19,000 - 106,40 = 18,893 TL oluyor...
      Siz bir bakıma 19.000 tl paranızı 19,200 TL yaparak paranızın alım gücünü ve değerini arttırmış olmaktasınız..

      bankalar ise 1 aylık paranıza % 1 faiz ya da kar payı vereceğini düşünürsek 19.000 ne 190 TL hiç bir işlem yapmadan ve paranızı çekmeden 1 ay yatması koşuluyla para vereceklerdir.. Bu taraftan da bakarsak 200 TL karınızın normal piyasanın 10 tl üstünde ... bu da paranızı faizi vb karşısında ezdirmediğiniz anlamına gelir... En azından banka da 1 ay belkide para hapis kalması bazı fırsatlardan mahrum kalmanıza da sebep olacaktı.
      Hal Böyle olunca hepsini birden değil de az az parça parça satış yapmak daha mantıklı çünkü olası yükselişlerden de faydalanılmış olacaktır..

      Sil
  13. karın korkaklığı ya da acemeliği olmaz..
    karı görünce alıp kaçmalı...
    cebe girmeyen para para değildir..
    bakınız uzun süreli yolcu iseniz sözüm yok alır arkanıza bakmaz yatar durursunuz.
    lakin al sat işlemleri yapıyorsanız belli bir zaman aralığında nakite dönmek zorundasınız...
    kader inancı ile yarın ne oalcağını bilmiyoruz,, kısa vadeli al satçılar isek özellikle şunu unutmayın,
    altın aldınız 100 den 110 oalcak diye satmadınız 105 felan oldu sonra birde düşüş gerçekleşti 95 e indi.. satmazsanız sorun yok ama ya paraya ihtiyacınız oldu ne olacak..
    işte sıkıntı burda başlıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hangi site hatırlamıyorum oraya yorum yazıyordunuz ve kayboldunuz. sonra sizi "ekontürk"olarak arama motoruna yazıp bulduğum için mutluyum.gevelemeden sabırla ve açıkça yazmanızı takdir ediyorum.geçen sene altın hakkında bilinen yüksek gazla dolmuşa binenlerdenim. ve çok zarar ettim. henüz toparlayabiliyorum.o günlerde bile hiç kimseyi sorumlu ve suçlu görmedim. bu mantıkla sorularıma verdiğiniz yanıtlarda ötürü çok teşekkür ediyorum. size belki rahatsızlık verebilecektir ancak ne derseniz o benim için.bilinen deyimle YTD 'ye hiç gerek yok benim için. sizden ricam hep yaptığınız gibi samimiyetle ve "ben olsam" yada "benim param olsa" mantığı ile sahip çıkıp yazmaya devam edin. saygılarımla.

      Sil
  14. Ümit bey kardeşim Merhaba Gülşen ben
    uzatmadan kısaca yazmak istiyorum Başımın belası dolardan hala kurtulamadım. ortalamayı düşürmek için uğraşırken iyice battım.
    altındaki düşüşü sadece izledim. Sizi okudum ama korkudan alamadım.
    1.8150 den yüklü dolarım var. ortalama düşürmek adına naktimin 1/2 si ile 1,8051den aldım. 1/2 den daha az TL var. Ne öneriyorsunuz. şu an dolar 1.7971 den satıyor bankam. Almalımıyım dahada düşermi. Yoksa altına arbitajmı yapsım. Biliyorum pahalı ama dolar beni yıldırdı Helede 1.77 - 175 laflarını duyunca hatta 1.65 ler bile konuşuluyor.Lütfen Yardıımmmmmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşen Hanım !
      1,65 nerden çıktı birden..
      tam yol hep düşmez bu.. 1,65 olacaksa bile önce çıkış yapmalı ki..
      nedir bu korku ve panik ..
      sakin olun...
      ons düşerken bari dolarları altın yapın..
      ya da dolar tl bozup bir daha bulaşmayın dolara..
      ama panik inanın gereksiz..
      o 1,65 olacak diyenler inan birkaç puan artsın bu sefer de 1,90 olacak diyeceklerdir..
      elektige zam, petrole zam, gaza zam, elektiriğe zam bu enflasyon artışı demek zam üstüne zam gelirken bir de cari açık için doların 1,65 olması şu şartlarda Türkiye'nin resmen krize girmesi demektir..
      yazın getiremedikleri 1,65 kışın mı gelecekmiş gülerim..

      doları düşürmemek adına yani 1,65 olmaması için merkez bankası faiz indirimlere bile başladı..
      şunu net bilin bu dolar 1,65 oalcaksa bile önce 1,85 tarafını yoklaaycaktır.. işte o zamanlar bozar çıkarsınız..
      sert çıkış beklerken hatırlayın ne deridk 1,85 , 1,90 hatta 2 diyenlere gülüp geçin derdik hatırlayın geçen seneden beri 1,90 üstünü gördü mü hayır.. şimdi nasıl o zaman 1,90 lar hayaline kapılmayın derken şimdi de kısa vade 1,65 olacak korkusuna kapılmayın...
      sahi birileri 1,65 tl ye düşünce Türkiye ekonomisinin hayrına olacak şekliyle dolar en kadar düşerse ABD seviyesini o kadar yakalıyoruz mantığı ile gitmekteler.. bu yalnış..

      cari açık altın ile düzeltiliyor.. yarın İran altın alımını durdurursa ihracat zaten düşüyor bir de kur düşerse yandığımızın resmidir bu.. buna izin vermezler...



      Sil
  15. Ümit Bey uzun süredir takip ediyorum yorumlarınız süper ellerinize sağlık. Son bir aydır altın ve gümüş düzeltme yapmayınca (uzun süredir yay gerilmeye devam ediyor $1750-1800 arasında hayrı alamet değil)platin 98 tlden 92lere sarkınca platin düzeltme yaptı tekrar çıkacak düşüncesiyle kısa vadede al satlarla platinin altın ve gümüşe göre daha fazla kaymağını yedim. Son iki haftada platinin 92lerden 97lere gelmesi OBO'ya rağmen normal mi sizce sat zamanı geldi mi? Kısa vadeciler için altında nasıl $1740 da al diyorsanız gümüş, platin ve dolar için şu seviyeye geldiğinde alabilirsiniz diyebileceğiniz seviyeler nereler net bir şekilde yanıtlarsanız sevinirim.!! 5 Ekim 5 Ekim diye vurguluyorsunuz beklentiniz nedir altın çıkar mı/iner mi!!
    teşekkürler. perfect_phi

    YanıtlaSil
  16. içten ve samimiyetiniz için teşekkürler..
    içten ve samimi duygularınıza güvenmesem içten ve samimi yazmazdım..
    inanın zaten ben olsam bunu yapardım mantığı ile yazıyorum..
    biraz korkak biraz da garantici olduğumdan her yükseliş ya da atlayışta zıplamıyorum.. bir de aynı kekliği vurmayı beklemektense... topluca kekliklere bakıp yere yaklaşanlara tüfek saçmalarını boşaltıyorum..
    Ayrıca her çıkış ya da düşüş de pusuda kalmayıp kafamı çıkardığımda birilerinin beni vuracağını iyi biliyorum...
    finans sisteminin içinde PARA GÜCÜ, SİYASİ GÜÇ, DERİN GÜÇ hepsi var.. Biz vatandaşların ( yatırımcıları) Sen bilirsin beyim demekten öte hiçbir şeyimiz yok..
    Nisan 2012 kıştan çıkarken %15-20 , Şimdi kışa girerken %15-20 zamlardan bahsediliyor...Doğalgazın ençok kullanıldığı kış aylarında nedir bu %30 zam... küfürden başka bir şey değildir bu...
    Eğer benim gibi faturalı gaz abonesi enayilerinden değilseniz alın yükleyin gaz varsa paranız %5-10 neyse karınız olur... İşte bu bile yatırımdır...

    YanıtlaSil
  17. ayın son günü İMKB vermiş karları...
    para piyasalarında piyango kimi vuracak bakalım..

    YanıtlaSil
  18. sayın perfect !
    platine giriş zamanlamanız süper..
    ama platin artık spekulator ve grevcilerin ve siyasilerin elinde.. grev olması sebebiyle arzda oluşan azalma ile yükselişler sergiledi platin..
    ama artık bir süre nasıl altın-gümüşten kaçtım diyosanız plaitnden uzak durun..
    en azından adam akıllı düzeltme ya da kendi seyrine girene kadar..

    unutmayın günlük 30-40 ve daha fazla ons başı hareket eden bir platin kendi gücünden değil, arz ve talepten değil tamamen spekulasyon ve yapay hareketlerden yapmaktadır.. umarım burayı anladınız...
    bir metanın günlük 30-40 usd çıkması bilerek yapılan ve birileri tarafında yapılan iştir..

    Kuveyttin makası da cabası bu sebeple artıkı dikkatli olun...
    son günlerde plaitn grafiklerini yayımlamamızın sebebi bu haber ve oynaklık hiç bir grafikte karşılığı yoktur..
    bakıyorsunuz 200 günlük ortalama akşama kırılmış; bakıyorsunuz 50 günlük ortalamanın altına sabaha inmiş..bunu açıklaması yok..
    bu yüzden bazen büüyk önemli verilerde tekniği bir tarafa bırakıp analize bakın dememiz de bundan..

    dün altından sonra dolar için de vermiştim dün ve bugün biliyorsunuz..
    elbette net gördüğüm zaman vermeye gayret ediyorum...
    plaitn ya da gümüş düşmüş olsa ve bunu parite ve altın ve paladyum bakır petrol vb desteklemezse o zaman deriz ki bakın platin, gümüş neyse düşmüş ama parite ve altın tarafından farklı bir sinyal var alım zamanı diyebiliriz...
    YOKSA DÜŞÜNÜN BEN KORKAK YATIRIMCIYIM... 1780 DEN ŞU 2 HAFTA DA BİR İKİ KEZ 1750 DENENDİ AMA SESSİZ KALMIŞTIM AMA DÜN NET TAVRIMI KOYDUM İNANIN 1750 İKİ KEZ DENENDİĞİNDE DOLAR-TL YÜKSEK İDİ O ZAMAN ALANLAR KAZANAMADILAR AMA DÜN HEM ALTIN ONS HEM DOLAR DÜŞÜKTÜ ALIMLAR KAR GETİRDİ BU YÜZDEN...

    yoksa 1740 da al, ya da platin 1600 de al gümüşü şurdan al demek belirsiz gelecek için şimdiden çok zor söylemek.. çünkü bu metaller düşüş ya da çıkışlarında normal olmadıklarında hareket ettiğimiz de ve karar verdiğimiz deyanılma şansımız düşüyor..
    kuru gördüğümüz de sizinle paylaşacağımızı bilmenizi isterim...
    doğru ya da yanlış yaptığımızı zaman gösterir ona göre kar ya da zararımızı alırız.. kritik noktalarda parça parça işlem yaptığınız da ters köşe olup düşse dahi düşüşlerde alım yaparak aslında ortalamanız düşerek kaybınız olmaz..

    YanıtlaSil
  19. kaldıraç yani forex aleminde top koşturan arkadaşlar önemli veri ya da takvim gününde pozisyon almamanız menfaatinizedir..
    çünkü örnek bankalardan işlem yapan arkadaşlar 1800 den 1750 gerilese 50 usd zararı var demektir..
    forexçilerin ise kaldıraçlarına göre 200 usd ile 2000 usd arasında kayıpları vardır...
    yani kayıpları bankada işlem yapanlara göre 4 ila 40 katı arasında...
    AMMA EFENDİM KAR OLURSA DA 4 İLA 40 KATI KAZANCIMIZ OLUR diyenlere kim diyorsa koskocaman yalan söylüyordur...
    bu kadar net yazıyorum... çünkü sistemi biliyorum...

    YanıtlaSil
  20. bugün biraz ABD rahat...
    birazdan bizler de kapattığımızda bugün Asya da zaten girdi hafta sonuna ABD piyasaları rahat girecek.. hatta bir hafta Asya piyasalarının kapalı olmasının rahatlığını yaşayacak..

    YanıtlaSil
  21. Değerli arkadaşlar !
    doğalgaz kullanıyorsanız ve sayacınız kartlı (kontorlu) ise nakitinize gaz alınız..
    Ne dolar ne altın ne başka bir şey..
    Gaz yükleyin ortalama %10 gelirse zam kazancınız %10 demektir..
    En güzel yatırım aracı belki de son dönemlerin :)
    Zama gülmek istemeyiz ve umarım tepkiler ile konuşulan zam gelmez ama hani bazen diyoruz ya net gelecek için ansıl yatırım yapabiliriz diye işte dün Başbakan alenen zam haberini verdi tvlerde..

    İşte yatırım dünyasında el altından verilir bu haberler ve birileri gerçek %10 vb karı böyle elde eder..

    YanıtlaSil
  22. günlük ana yazımızda haddimizi bilelim de işte elaltında haberleri alacak gücümüzün olmayışındandır..

    YanıtlaSil
  23. bakalım İspanya not indirimi dedikoduları gerçek olacak mı?
    sanırım 19:00 - 19:0 sularında netleşir..

    YanıtlaSil
  24. hayır şimdilik bir not indirimi gelmedi...
    yalnız eli kulağında..
    bu sebeple bunu hesaba katmalıyız..
    eğer öncelikle euro / usd paritesi geriliyorsa belki not indirimi fiyatlanıyor şekliyle de yorumlanmalı..
    çünkü not şu gün indirilecek gibi planlı takvim yoktur..

    YanıtlaSil