21 Eylül 2012 Cuma

Altın da iki tepe: Tamam mı ? Devam mı?

Değerli Arkadaşlar ! Çizim'de net bir şekilde görüldüğü gibi altın 3 trend aralık bölgesi seçmiş.. Bunları 1.2.3. Bölge olarak tanımladık.. Altın kırmızı baloncukla gösterdiğimiz iki nokta da tepe noktası oluşturmuş.. Eylül 2011 ve Aralık2011 de oluşturduğu bu tepeler geçilmediğinde direkt 3. bölgeden 2 . trende gerilemeler ve hatta 1. bölgeyi yoklamalara kadar giden bir girişim söz konusu olmuştur.. Eğer altın gene 1780-1800 aralığı en tepesi 1821 olan trendi yukarı yönlü deldiği takdirde karşımıza 4. Bölge trendi olarak yeni bir trend çıkacaktır.. Bu 4. trend her nakadar 1900 ler görülse de sindire sindire yaşanmadığı için aslında 4. adlı yeni bir trend oluşacaktır... eğer kırılma olmaz ise tekrar düşüşler geleceği ve her bir mavi alt çizgiden öncelikle ve kesinlikle 2.bölgeye giriş yapabilme ihtimali yüksektir.. Hal böyle olunca bu çıkışın satış yeyip yemesine göre yeni bir yol çizmemiz gerekecektir.. Bu sebeple hali hazırda ki çıkışların düz psikolojik rakam 1800 ü aşıp aşmayacağıdır... Aşarsa yeni oluşum ve yeni trend ile 2000-2400 ler gibi söylentilere yol alabileceğiz... Elbette inişli çıkışllı olarak.. Lakin 2. tepeden dönecek olursa eğer ve bu AB ya da başka koldan olumsuz haberler ile de desteklenirse altın da sert satışların gelmemesi adına hiç bir sebep yoktur.. Zaten tepeden bölge değiştirmesi birinde 2 ay da diğerinde ise 5 ay sürmüştür.. GEne her ikisinde de farklı farklı iki günde sert bir düşüş gözlemlenmiştir.. bunlardan birinde 110 usd diğerin de ise 140 usd lik bir düşüş gerçekleşmiştir.. Birkaç günde farklı tepelerde ve zamanlarda 110 ve 120 usdlik düşüş yapan altın aynı güç ve aynı süre de değil de çıkışının haftalar aylar alması düşüşlerin teknik olarak çıkışlar ile desteklenmemesi ve bunun da düşüşlerde toplu satış ve korkuların tekrardan yaşanacağına işarettir.. Sürekli olarak alımlar da dikkat edilmesi gerekiyor şeklinde ki uyarımız bu olasılığın varlığındandır.. Gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini zaman gösterecektir.. Nakitte olanların altın alımı için trendin bitmesini; altın olanların içinse elde tut, yükselişlerde kademe kademe sat stratejisinin daha doğru olabileceğini düşünüyoruz..

16 yorum:

  1. merhaba...iii çalışmalar...

    valla hocam biz inecek diye bekledikce bu altın kırmadık direnc destek bırakmadı.... hali ile bizde olece cıkısını tl de bekleyerek seyrediyoruz...

    bize 100 leri bekleyin diyorsunuz ama bunun yakın bi zamanda olacagını sanmıyorum... bunu kırarsa 1821; onu da kırarsa 1900... sonrasında duser diyorsunuz ama bizde 1900 a kadar olan karı kacırmıs olmuyor muyuz bi yerde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sayın adsız bende sizin gibi düşünmeye başladım acıkcası. biz tl de düşecek diye bekledikçe hoyrat atlar gibi yerinde durmadan yukarı yukarı gidiyor. ne yapsak ümit hocam simdi de 1821, 1900 olabilir diyorsunuz. o raddeye yukselişlerini boyle bekleyelim mi acaba. siz olsanız bu durumda nasıl bir yatırım yapardınız. altın mı dolar mı alırdınız. saygılar. hakan.

      Sil
  2. arkadaşlar !
    tepe noktaları olarak belirtilen yerde yiyeceği satışa yakalanırsak dönüşü belki de ayları alabiilecek magduriyetler yaşayabiliriz..

    her zaman belirtiğim gibi kısa ve 106 olup 102 den alması faklı 90 lardan 102 olup alması farklı..
    ikisi de 102 rakamı ama birinde 106 dan 102 ye düştüğü için trendin ortalarında; diğerinde ise 90 larda geldiği için trendin tepesinde..
    anlatmak istediğim bu..

    alım serbest alımları yaapbilirsiniz..
    son 1 hafta 10 gündür 101-102 den kıpırdayamayan bir altının 102-103 yoluna girmesi ile heyecanı anlamış değilim..
    Siz alın kazancınız bereketli olsun...
    kayıplarda Allah göstermesin AB cephesin şu ülke batıyor vb haberi geliverirse yandım Allah yandım yaparsınız..

    bu kadar heyecan anlamış değilim..
    madem altın ons yükseliyor; neden dolar almıyorsanız..
    farkına vardınız mı düz yazıyorum yazıları bu hafta içi
    ons 1750 ye geldiğinde dolar 1,8050 idi
    ons 1779 ve az üsütnde larda 1,79 oluyor...
    yani anlatmak istediğim biri çıkıyorsa biri yükseliyor..
    neden sadece tek bir altına tek bir tarafa odaklanıyorsunuz ki..

    buralar pahalı demekle neden çıkmayacak altın şeklinde algılanıyor ki..

    yazılarımız da yaz aylarında eylül ayı rekor ayı 100 ler o zaman görülür diye paylaşımlarda bulunduk ve paylaşımlar ve varsayımlar gerçekleşmiş durumunda..
    şimdi de ekime yaklaşırken ya da ekim de kar satışı beklediğimi tekrar paylaşmak istiyorum..

    lütfen karıştırmasın,
    kullandığım kelime hep aynen şudur: nakitçiler için yükselişin bir bitişini bekleyelim ; altıncılar için ise elde tut; her çıkış da bir kademe boşalt yani sat diyebiliyoruz..

    ayrıca daha 1777 nin dışında hiç bir direnç kırmadı... 1797 - 1821 yer li yerinde duruyor.. daha 1777 e bile kırılmış gibi gözükse de haftalık kapanışını yapamadı..

    1821 kırarsa 1900 lere hatta 2000-2400 usd oalcak felan denilen trende girilir diyoruz.. 1821 den sonra 1900 olacak beklentim yok..

    KISA VE ÖZ BELİRTİYORUM BEN 1780-1800 ARALIĞINDA SATIŞ BEKLİYORUM.. ( EN ZİRVE 1821) .. 1821 TAM YOL İLERİ SATIŞ YEMEDEN GİDERSE TERS KÖŞE OLDUĞUMUZUN RESMİDİR ANCAK..

    Sizi bilmem ben 1580 den 1780 diyelim 200 usd lik çıkış ta 20-30 usd lik artçı düşüşleri yok farzedersek adam akıllı düşüş görmedim.. Döndüğü yerden onsu yazın %4 ila %6 düzeltme olacağına şahit olacağız..

    Siz günü birlik trende bakıyorsunuz.. ya da tabiri caizse televizyonlarınızı yeni açtınız.. Tv lerini yeni açanlar için hatırlatalım maç 1:0 gibi yani.. ama 1:0 önde olan takımın 8-9 kişi kaldığından belki de haberiniz yok ayrıca daha 15.dakika belki de maçın..

    daha basit bir dil ile şöyle anlatayım size..
    yıllık 1900 - 1500 trendi çizen bir yol var.. Ve Siz şu an 1800 desiniz..
    nereye yakınsınız tepeye mi zirveye mi...
    bundan hiç 1920 olmayacak artık anlamı da çıkarmayın? Mutlaka çıkaracak ama altın 1900 olması ile direk inmesi 1 ay bile sürmedi..

    %100 TL ya da %100 altın da olursanız düşecek ya da çıkacak beklentisine girerseniz zaten başta yanlış yapıyoruz demektir.. Parça parça olsa arada girer arada çıkardınız...

    YanıtlaSil
  3. sadece yazılar yanlış anlaşılmasın yeter;
    yazılarımızdan biri 1821 den 1900 olacak;
    diğeri yok 1800 den sert düşüşle 1500 oalcak gibi iki tezatlık da çıkarılmamalı..
    gram başı altın bu hafta başı alanlara hafta sonu olarak kar bıraktı mı ya da ne kadar bıraktırdı..
    sadece ons da ki hareketten panik yapan arkadaşa soruyorum arbitraj değil de altın-tl gram al sat yapan kişi çıkıyor..
    altın satmaya kalkın hala TR de 103 veren banka yok.. olamaz da..

    YanıtlaSil
  4. denilmediği halde çıkacak dediniz; ya da düşecek dediniz gibi ibareler yerine tam anlaşılıp anlaşılmadığını kontrol edilmek adına sorular sorabilirsiniz.. cevapları zamanım oldukça zaten veriyorum..

    YanıtlaSil
  5. olur olmaz bilinmez.. kar satışı düşünülen dönem de altın için..
    al demek ancak 90 larda alıp bu hafta satanların.. azcık azcık girmeleri ile mümkün olabilir.. onların bile alımları için erken daha ki direkt nakitten altın almaya kalkılmasına102-103 deli cesareti diyorum sadece.. kutlarım..
    kasım 2011 den bu tarafa ilk kez 102 tl yi 10 ay sonra görebildi...
    10 ay önce alanlar eylül de 110 gördü tekrar dener düşüncesi ile aldılar onlara 110 olacak denilmedi 120-130 olur bu altın denildi sonrası malum.. Gene oyle mi olacak tabi ki hayır ve zaman gösterecek lakin..
    Bu altın son bir hafta on günde sadece 1 tl artabildi .. ( bankalar komisyonu karı bile göstermedi ya da başa baş ancak)... not edin 7-10 günde 1 tl çıkabildi belki de yukarı trend devam ederse 15-20 günde ancak 2-3 tl çıkabilecek..
    Ama satış yediğinde bir akşam ya da bir gece sabaha karşı akşam bıraktığınız altını sabah uyandığınız da 2-3 tl inmiş göreceksiniz..
    birinde 2-3 hafta diğerinde.. zaman bile sözkonusu değil..
    Çünkü 18:00 - 07:00 arasında olacak belki ve biz kapalı kalacağız..

    YanıtlaSil
  6. çoğu basını okuyor izliyorum hala sert bir hareket tarihi veremediler..
    belli ki bizden haber bekliyorlar kopyala yapıştıları seviyorlar ve kendi ürünleri gibi satıyorlar ya :)

    işte size tarih
    5 ekim 2012... ( haftası)

    arefesi ya da sonrasında Siz oynaklığa bakın..

    bundan sonra sağda solda 5 ekim 2012.. ve haftasını duyarsanız bilin ki ana kaynağı biziz..

    YanıtlaSil
  7. ben treni kaçırdım .. bak bak gidiyor altın onsu ne yapacağım ben deme.. onu başka sitelerde trene baktırarak bizi öküz durumuna düşürüyorlar zaten..
    altın onsu tepe yaptı ise gül oyna sevin hatta Şener Şen taklası bile at... alırsın doları; onsun düşmesi ile birlikte dolarları altın yaparsın daha çok altın yapmanın keyfi ile nerde kalmıştık diye tekrar sahalara dönersiniz..

    altın sizin eşiniz mi , çocugunuz mu, ananız ya da babanız mı? neden sürekli onla duygusal ilişki yaşıyor ve merhamet ediyorsunuz?

    yüksekten alıp düştüğünde kimseye duygusal davranıp zararlarını geri verdi mi?

    altın yüksekte ise ona muadil dolar vb varlıklara neden bakıl mıyor?
    Ucuz mal neden araştırılmıyor...


    YanıtlaSil
  8. biraz çıkınca heyecanlanıyorsunuz..
    anlamıyorum..
    düşünce de bu sefer de paniğe başlarsınız :)

    YanıtlaSil
  9. anlık bilgisayar takip etmeyin bence..

    YanıtlaSil
  10. ümit hocam yapılan yorumları ve verdiğiniz cvpları okudum...
    sanırım birileri sizi kızdırmıs :) valla ne desek bos. altın 1784 u gordu şimdi de 1772 ye dustu bu altın iyice oynaklastı. bana kalırsa guzel bir kitap alıp onunla zaman gecirip ara ara nete bakıp guzel bir yerde olunca alım yapmalı. 1 lira artmıs, 2 lira dusmus diye hemen panige kapılımmamalı. fazla da kaptırıp akıl saglıgımız ile oynanmamalı ;) herkese hayrlı kazanclar...

    YanıtlaSil
  11. bu arada 5 ekimi kaydettim hafızaya. bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  12. yok yok kızgınlık yok..
    haddimiz ve hakkımız da değil
    sadece tuzaklara dikkat çekmek için bazen kulaklar çekilmeli ya o gibi oldu sanırım :)

    YanıtlaSil
  13. ümit hocam 5 ekimin önemi nedir anlayamadım ? serdar

    YanıtlaSil
  14. ben bu siteyi takip eden insanları bazen anlamakta zorlanıyorum. umit bey saolsun en kotu zamanında bile elinden geldigince yardım etmeye ve bize faydalı yorumlar yapmaya calıstı.tabi altın şiştikçe millet treni kaçırdık yok işte karımız elden gitti diyor.kardesim eger begenmiyorsanız takip etmezsiniz olur biter.eger altın daha once oldugu gibi birden 1600 lere donseydi bir gecede o zamanda umit beyi kahraman ilan etceklerdi.iyiki altına bulaşmamışız diyeceklerdi.ben zamanında 103 tl iken satmayıp sonrasındaki satışla 2 bin tl ye yakın zarar edenlerdenim.3-5 kurus kazancaksınız diye eldeki avuçtaki paradan olmayın derim.ben yaşadım siz yaşamayın. (edip)

    YanıtlaSil
  15. Ümit hocam çok haklısınız bende 10 ay önce 103 den tüm paramla altın almıştım ons 1800 leri bulmuştu ama 10 ay beklemek zorunda kaldım faize koysaydım parayı 5,000 tl getirmişti ayrıca bundan 1,5 ay önce 98 e zararına bozdum hem gram başı 5 tl zararım var hem param %10 erimiş oldu yani arkadaşlar altın fiyatı şu an yüksek ondan almayın diyo ümit hoca çok iyi takip ederseniz belki gramda 1-2 lira kazanırsınız ama düşerse çok sert düşüyo karar sizin.

    YanıtlaSil