Bankalarla 'kart aidatı' inatlaşması
Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, Yargıtay'ın
kararının ardından, yıllık kredi kartı aidat isteme sürenin 10 yıla çıktığını
duyan binlerce kişinin kendilerine başvuru yaptığını bildirdi.
Çakar yaptığı açıklamada, bankalar tarafından yılık üyelik
aidatı adı altında kart sahiplerinden talep edilen tüm aidatların hakem
heyetleri ve mahkemeler tarafından sebepsiz zenginleşme hükümlerine göre değerlendirilerek,
10 yıllık zaman aşımına tabi tutulduğunu anımsattı.
Yargıtay'ın, bu konuda çok önemli yeni bir ilke kararı
verdiğini ifade eden Çakar, “Buna göre, tüketiciler tarafından aidatlar 10 yıl
geriye dönük olarak talep edilebilecek. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi'nin bir
uyuşmazlıkla ilgili verdiği bozma kararı uyarınca, 'kredi kartlarından yıllık
üyelik aidatı tahsil edilmesinin haksız şart niteliğinde olduğu ve geriye dönük
olarak 10 yıl boyunca talep edilebileceği' sabit oldu” diye konuştu.
Binlerce kişi başvurdu
Emsal niteliğindeki bu karar uyarınca tüketicilerin,
bankaların aldığı yıllık kredi kartı kullanım ücretinin (aidat) kesilmesine
karşı 10 yıl geriye dönük tüm kesintileri talep edebileceklerinin kamuoyuna
duyurulmasının ardından kendilerine binlerce kişinin başvuruda bulunduğunu
kaydeden Çakar, sadece tüketicilerin değil, birçok kurum ve kuruluşların da bu
konuda kendilerinden bilgi aldıklarını söyledi.
Kredi kartı aidatlarının geri dönük istenmesine ilişkin
dilekçe örneği hazırladıklarını ifade eden Çakar, şöyle konuştu:
“Dilekçe örnekleri, bizim sitemizden ya da şubelerimizden
temin edilebilir. Hazırladığımız dilekçede, tüketiciler, bankalardan geçmişe
dönük kredi kartı aidat ödeme dokümanı ile 10 yıl geriye dönük olarak
ödedikleri aidat parasını isteyecek. Bankalar genellikle hem ödemeyi yapmıyor
hem de geçmişe dönük ödenen kredi kartı aidatının dökümünü vermiyor. Yaklaşık
15 gün bekleyen tüketiciler, bankalardan eğer cevap gelmezse ya da olumsuz
cevap gelirse, bankadan bu dökümleri istediklerini kanıtlayan belgeler ve
dilekçeyle bulundukları il ya da ilçelerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine
başvuracaklar. Hakem heyetinin tüketici lehine olan kararını uygulamayan
bankaya, icra yolu uygulanabilir.”
“Banka dökümlerini hakem heyetleri de isteyebilmeli”
Bankaların aidatları ödemedikleri gibi hesap dökümünü de
vermediklerini belirten Çakar, “Bazı hakem heyetleri, banka dokümanı olmadığı
için verilen dilekçeleri reddediyor. Bu nedenle biz de ilgili genel müdürlüğe,
hakem heyetlerinin tüketicilerin işlerini kolaylaştırmalarını isteyen bir
dilekçe yazdık. Bu dilekçemizde, bankalardan tüketicilerin, kredi kartı
aidatlarıyla ilgili dokümanların hakem heyetleri tarafından isteyebileceklerine
ilişkin genelge gönderilmesini istedik. Merkez Bankasına ise bankaların
tüketicilerin başvurularını olumlu yönde değerlendirmeleri gerektiğini belirten
dilekçe yazdık. Cevap bekliyoruz” diye konuştu.
Kredi kartını iptal edenlerin de ödedikleri aidatları
isteyebileceklerini belirten Çakar bu durumdaki kişilerin kredi kartı
bilgilerini Tüketici Sorunları Hakem Heyetine bildirmeleri gerektiğini
kaydetti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder