23 Mayıs 2012 Çarşamba

alımlardan gene uzak duruyoruz...
yarın 08:00 Japonya Merkez bankası bültenine kadar..
sonrasını gene Allah ömür verirse değerlendiririz..
ons bazında takip derecemiz
1. gümüş
2. platin
3. altın

yani metallerden en hızlı düşenler olarak da yorumlayabilirsiniz..

gümüş sabah beklediğimiz 23,10-30 aralığına girdi..  ama giriş yaptığı saat 17:00 sonrası yani ABD açılması , Londra son saatleri.. bundan sonra daha , Abd 1 (kapanış) Tokyo 2 (açılış kapanış) olmak üzere 3 belirleyici  saatler var borsaları.. bu yuzden sabaha  beklenecek..
doları zaten önermedik 1,84 ten 1,87 olabilecek olsa da dedik.. sebeplerini açıkladık..
Salı günü resmen TCMB başkanı hareket var dedi  özellikle bu süreç de altın tl gramlar için allım fırsatı daha tatlı olabilir.. ama öncelikle altın-tl yi ilgilendiren onsu daha sonra dolar-tl yi birlikte irdelemek gerekiyor..
doların sert düşecek mesajı verilmesi altın onsun buna istinaden hızlı çıkamayacak baskısı altın-tl gramını güzel alım fiyatları seviyelerine çekebilir..
dolar-tl artışı doların dünyada ki değerlenmeisnden euro/usd paritesi 1,25 lere indi eğer yukarı kendini atamazsa dikkat ...
altın 1522 denemesi ile göz kırptığı 1486 gündeme gelebilir...

2 yorum:

  1. ümit bey merhaba
    sizi yaklasık 1 senedir takip ediyorum Allah ilmizi bilginizi artırsın.bende yeni mezun biri olarak sizden cok sey ogrendim ve bunu yazmak istedim Allah razı olsun.yasin

    YanıtlaSil
  2. ümit bey saygılar..genel olarak piyasada abondene olmus vaziyette gördüğüm kadaıyla...ama biz sanırım daha fazla olduk:) genel beklenti 1500 altı altında..ben sahsen az zararına gecen hafta gr 93.70 iken cıktım...cunkı 1590 lardan tekrar satıs bekliyordum ki bu ol...ancak ben sahsen tekrar alımlar için ilk basamak 90-88, ikinci basamak 88 altı düşünüyorum...ancak piyasada öle yorumlar varki insan gercekten korkuyor...altının 2-3 yıldan önce tekrar yükselmeyeceği vs vs...gerçi siz bu tür felaket tellallığını yada cıkarkanki 3000 dolar olacak gazlarından daha önce de bahsetmıstınız...ancak benim içim rahat etsin diye bir daha sormak istedim...90 altı alım orta vadede riskli mi sizce??? saygılar

    YanıtlaSil