5 Mayıs 2012 Cumartesi

Ekonomi anketleri


Ekonomi Anketleri

Avrupa Birliği: ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) Anketi finans uzmanlarının Avrupa’nın ekonomik görünümüne ilişkin görüşlerini gösterir. Her ay, ekonomide büyüme bekleyen yatırımcılar ve düşüş bekleyen yatırımcılar değerlendirilir.

ABD: Chicago PMI Chicago iş çevresinin durumu ölçülür. Satın alma yöneticileri her ay, kendi örgüt aktivitelerine bakarak verim, satın almalar, istihdam, envanterler, siparişler ve fiyatlar başlıkları altında ankete (önceki aya göre daha düşük, aynı veya daha yüksek şeklinde) cevap verirler.

NET TIC-Hazine Uluslararası Sermayesi (TIC) ABD’ye gelen ve ABD’den giden para piyasası fonlarının (hisse senetleri, tahviller v.b.) akışını değerlendirir. Milyon dolarlarla ifade edilen ana gösterge, Amerikalı yatırımcıların yabancı tahvillere yapmış olduğu harcamalar ile yabancı yatırımcıların Amerikan tahvillerine yapmış olduğu harcamalar arasındaki farkı gösterir. Bu, Amerikan ekonomisinin ana göstergesidir, Amerikan yatırımlarına ve ABD dolarına olan yabancı talebin miktarını gösterir. Örneğin, ABD yabancı tahvillerden 5 milyar $’lık bir alım yapmış ve yabancı yatırımcılar uzun dönemli Amerikan tahvillerinden 20 milyar $’lık bir alım yapmışlar ise net gösterge 15 milyar dolardır.

Tüketici Güven Endeksi: Tüketicinin ekonomik durum hakkındaki yaklaşımlarını ve ekonomik manzarayı nasıl değerlendirdiklerini gösterir. Yüksek rakamlar, tüketicilerin ekonomik gidişat hakkında olumlu görüşlere sahip oldukları anlamına gelecektir. Böylece tüketiciler daha fazla harcama yaparak ekonomiyi canlandıracaklardır.

Tüketici Duyarlılığı: Mevcut durum ve geleceğe yönelik beklentiler hakkında müşteri davranışlarını ölçer.
Michigan Üniversitesi’nde ayda 500 kişi üzerinde yapılan anketlerden elde edilir. Yüksek duyarlılık seviyeleri, ekonominin üçte ikisine tekabül eden tüketici harcamalarının yükseldiğinin en büyük göstergesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder